שלושה שבועות לאחר ראלי פינלנד, נערך בגרמניה, בסוף השבוע של אמצע אוגוסט, הסבב התשיעי של אליפות הראלי העולמית. בניגוד למירוצים אחרים בראלי, כולל זה של פינלנד, ראלי גרמניה צעיר יחסית – מתקיים מאז 1982 ונמצא בסבב מ-2002 – אבל כבר קנה לו שם בגלל הדרכים הצרות עם הגפנים שבצידיהן, הבולדרים של האזור הצבאי 'באומהולדר' והאספלט השבור.
 
טאנאק, שניצח בראלי גרמניה שנה קודם, ובמירוץ האחרון בפינלנד הגיע כדי להשיג ניצחון כפול. גם בקבוצתו, טויוטה, קיוו שיוכלו לעקוף את פורד באליפות היצרנים כדי להתחרות ביונדאי המובילה לקראת סוף העונה.
 
מירוץ
הראלי החל ביום שישי, ואלוף העולם, סבסטיאן אוג'יה, ניצח בסטייג' הראשון. בחמשת הסטייג'ים הבאים ניצח טאנאק, ויצר לעצמו מקדמה של 12.3 שניות לקראת המשך המירוץ. שלישי בסוף היום היה תיירי נוביל ביונדאי, הנמצא בראשות הטבלה – וזה לא היה פשוט. הפער בין המקום השלישי לשביעי, אליו הגיע לאפי בטויוטה, עמד על 15 שניות בלבד, כאשר ביניהם לפי הסדר אוונס (פורד),  לאטוולה (טויוטה) וסורדו (פורד). את העשירייה הראשונה סגרו ברין (סיטרואן), מיקלסן (יונדאי) וסונינן (פורד).

ראלי ADAC גרמניה – טויוטה וטאנאק מכים שוב

 
בשבת ניצבו הנהגים בפני אתגר האספלט שבאזור הצבאי של 'באומהולדר', מהלוקיישנים המאתגרים ביותר בגלל הבולדרים שבו, שנועדו במקורם לעצור טנקים. עוד לפני שעניין הבולדרים נבדק, איבדה הפורד של אוונס אחיזה באחת הפניות, עפה לשדה, שברה מתלים וסיימה את המירוץ. עוד לפני כן הדרדר אוונס למקום השביעי, כשלאטוולה, סורדו ולאפי מטפסים מיקום על חשבונו – וכשניסה להחזיר את הזמן (והמיקום) האבוד, זה עלה לו ביוקר.
 
ואם מלקולם ווילסון, מנהל קבוצת M ספורט של פורד, חשב שבזה נגמרו צרותיו, גילה שטעה. אוג'ייה, שהיה שני, פגע בבולדר שכזה, סבל מתקר ואיבד שתי דקות ושבעה מקומות. בסטייג' האחרון, לאותה פנייה שהכשילה את אוונס, הגיע ברין מהר מדי, איבד שליטה, כמעט התהפך ובבת אחת ירד מהמקום השישי לעשירי.

בסטייג' הראשון של היום השלישי למירוץ נאלץ יארי-מאטי לאטוולה, שהיה שלישי במירוץ, לפרוש לאחר שהתמסורת של הטויוטה שלו קרסה. דני סורדו שגה בכניסה לפנייה ונאלץ כתוצאה מכך לצאת מהמירוץ, כפי שנראה בסרטון הבא:

 
 
סוף מירוץ
לאחר כל הדרמה הזאת, הנהגים החליטו לקחת את זה בקלות (יחסית) ולא לקחת עוד סיכונים (יחסית). כמעט כל הנהגים, בכל אופן; טאנאק החליט ללחוץ עד הסוף, מה שלא שימח את הבכירים בטויוטה, על מנת לקחת עוד כמה נקודות בונוס בפאוור סטייג'. הנהג האסטוני סיים שני וזכה בעוד 4 נקודות שהתווספו לניצחון השני הרצוף העונה, והשני הרצוף בראלי גרמניה.
 
נוייביל סיים שני, עם עוד שתי נקודות בונוס והגדיל את הפער מאוג'ייה, שסיים רביעי, לאחר שזכה במקום הראשון בפאוור סטייג' ובמקום הראשון בו. למקום השלישי הגיע אספקה לאפי בפעם השנייה שלו בלבד על האספלט הגרמני. במהלך המירוץ הפגין בגרות, נמנע מטעויות וחיזק את מקומו הרביעי בדירוג.

ראלי ADAC גרמניה – טויוטה וטאנאק מכים שוב

 
סונינן יכול להיות מרוצה מראלי האספלט הראשון שלו במכונית WRC עם מקום חמישי. מיקלסן אחריו שישי, מסכם עוד ראלי מאכזב עבורו. שביעי, קרייג ברין שסבל מעמדת זינוק לא מזהירה, גשם ש"תפס" אותו לא מוכן וטעות לא אופיינית לו.
 
הראלי הבא, ראלי מרמריס של טורקיה שיוזנק ב-13.9, הוא חדש-ישן – חוזר לסבב אחרי שמונה שנים ובמסלול שונה. המירוץ העשירי העונה ייערך כאשר האליפות הזאת, לאחר שני המירוצים האחרונים, נפתחה לגמרי. אנחנו כמובן נחזור אליכם עם הראלי הטורקי, ועד אז כקינוח: