שבועות ספורים אחרי שהודיעה על שבירת שיא המסלול בנורבורגרינג, למבורגיני חושפת את המכונית ששברה אותו: אבנטדור SVJ. מכונית העל החדשה היא הגרסה הקיצונית ביותר של האבנטדור עד כה, ושמה משלב שני שמות שמשמשים את הדגמים הבכירים של היצרנית - סופר-ולוצ'ה (SuperVeloce, "מהירות על" באיטלקית) ו-Jota (ג'וטה).

בהשוואה לאבנטדור שהוצגה ב-2011, ה-SVJ מציעה שורה ארוכה של שיפורים. היא מצוידת במרכב סיבי פחמן ואלומיניום, ושוקלת רק 1,525 ק"ג. מנוע ה-V12 שלה, בנפח 6.5 ליטר, מפיק 770 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-73.4 קג"מ ב-6,750 סל"ד, ומניע את ארבעת הגלגלים בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית.

והביצועים? ה-SVJ מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 8.6 שניות ומעמידה ל-300 קמ"ש בתוך 24 שניות. המהירות המרבית שלה עומדת על 350 קמ"ש, והיא מצוידת בצמיגי 255/30 עם חישוקי "20 מלפנים ו-355/25 עם חישוקי "21 מאחור.

עם 770 כ


לטובת עיצוב דרמטי ויכולת דינמית משופרת, ה-SVJ עברה שורה ארוכה של שיפורים - כולל תעלות הסטת אוויר ועדכונים רבים לעיצוב, לטובת יעילות אווירודנמית משופרת. המתלים שודרגו, וכך גם היגוי האחורי וההיגוי הקדמי בעל יחס ההעברה המשתנה. גם מערך הבלימה שודרג, וכולל בלמים קרמיים ענקיים (400 מ"מ מלפנים ו-380 מאחור), מה שמסביר את כושר העצירה המרשים: למבורגיני מצהירה כי ה-SVJ יכולה לעצור מ-100 קמ"ש בתוך 30 מטרים בלבד.

עם 770 כ


למרות המפרט המרשים ותג-מחיר התחלתי של כ-350 אלף יורו (קרוב ל-1.5 מיליון שקל לפני מסים), ה-SVJ תיוצר ב-900 יחידות - מספר גבוה יחסית לסוגה. נכון לעכשיו לא ידוע על כוונה של יבואנית כלשהי לשווק בישראל את דגמי למבורגיני, אך מספר יחידות מדגמיה כבר הגיע לישראל בייבוא אישי - כך שלא מן הנמנע שיום יבוא ונראה גם SVJ בארץ הקודש.