מול קהל של עשרות אלפי אוהדי פרארי הצליחו לואיס המילטון ומרצדס להפתיע את הקבוצה האדומה שהייתה המהירה במקצה הדירוג ולנצח בגרנד פרי האיטלקי שנערך אתמול (יום ראשון) במונזה.
 
קימי ראיקונן בפרארי סיים במקום השני לפני ואטרי בוטס במרצדס השנייה. סבסטיאן פטל, מי שמתמודד עם המילטון על אליפות העולם, קיווה לצמצם במונזה את הפער בינו לבין הנהג הבריטי, אך הסתפק במקום הרביעי. 
 
סוף שבוע
קרקס הגרנד פרי הגיע למונזה, ופרארי, שהתייצבה מעודדת מניצחונה בגרנד פרי הבלגי שנערך בספא בשבוע שעבר, נראתה על הגובה לעיני הקהל הביתי בסוף השבוע החולף, ולאורך מקצי האימונים הייתה מהירה ממרצדס. המילטון אמנם כמעט וחולל הפתעה, כאשר לקראת סוף מקצה הדירוג תפס את המקום הראשון, אבל בשניות האחרונות ממש הצליחו המכוניות של פרארי לטפס למקומות הראשונים, לאחר שראיקונן הפתיע ונטל את המקום הראשון.

פורמולה 1, איטליה 2018 - המילטון ומרצדס חטפו ניצחון במגרש הבית של פרארי

 
עוד לפני המירוץ נרשמו הישגים ושיאים יוצאי דופן. ראיקונן קבע את המהירות הממוצעת הגבוהה ביותר  בתולדות פורמולה 1, עם 263.694 קמ"ש; באותה הזדמנות הוא גם שבר את שיאו של חואן פבלו מונטויה מ-2004; הייתה זו פעם ראשונה מאז 2000 ששתי מכוניות פרארי התייצבו בעמדת הזינוק במונזה. בגיל 38 היה ראיקונן גם הפך לנהג המבוגר ביותר שהשיג הקפת דירוג מהירה, מאז העמדה הבכירה שהשיג ב-1994 באוסטרליה נייג'ל מנסל, אז בן 41.
 
מירוץ
בזינוק תפס ראיקונן את המקום הראשון בעוד המילטון ניסה לעקוף את פטל שלא ויתר – המכוניות התנגשו, פטל הסתבסב לרוחב המסלול, ירד למקום האחרון ואץ לרחבת הטיפולים כדי להחליף את הכנף הקדמית שנשברה. פטל לא הפסיד זמן רב בגלל שלמזלו יצאה מכונית קוצבת וזו עכבה את כל הטור. בהזנקה מחדש עבר המילטון גם את ראיקונן, אך זה עקף אותו בחזרה ופתח פער לא משמעותי. מכאן ואילך היה זה מירוץ צמוד בין השניים – עד שמרצדס שלחה למשחק הזה גם את בוטס.
 
פורמולה 1, איטליה 2018 - המילטון ומרצדס חטפו ניצחון במגרש הבית של פרארי


פרארי מצמצה ראשונה בהחלפות הצמיגים, ראיקונן יצא אחרי בוטס ואילו מלפנים דחה המילטון את החלפת הצמיגים. ראיקונן על צמיגים חדשים היה מהיר יותר באותן דקות, אך אז הגיע לבוטס והתקשה לעקוף אותו. באותו זמן בערך החליף המילטון צמיגים וחזר למשחק מעט אחרי ראיקונן. הוא ניצל את העובדה שראיקונן התעכב כדי לצמצם את הפער, ובסופו של דבר, על צמיגים חדשים יותר, הצליח לעקוף ואף לפתוח פער גדול; הצמיגים במכונית של ראיקונן היו פשוט שחוקים מדי.
 
מהפודיום ומטה
שלישי סיים בוטס שניהל בנוסף קרב משלו מול מקס וורסטפן ברד בול. המאבק גלש למהלכים גבוליים של ההולנדי, ובסופו של דבר נענש זה בחמש שניות על מגע בין המכוניות. כתוצאה מעונש זה, סיים הנהג ההולנדי במקום החמישי, לאחר שפטל סיים רביעי.
 
שישי סיים רומן גרוז'אן בהאס, כשהוא ממשיך להשתפר, לפני אסטבן אוקון וסרג'יו פרז, שניהם ברייסינג פוינט/פורס אינדיה, קרלוס סיינז ברנו ולאנס סטרול בוויליאמס.

פורמולה 1, איטליה 2018 - המילטון ומרצדס חטפו ניצחון במגרש הבית של פרארי

 
ניצחונו של המילטון הביא לא רק לשבירת שיא נוסף, זה של מיכאל שומאכר שניצח חמש פעמים במונזה, אלא ובעיקר: הוא פתח פער של 30 נקודות בינו לבין פטל בקרב על האליפות, זאת לאחר שנותרו 7 מירוצים לסיום העונה.
 
גרנד פרי איטליה, מונזה, 2.9.18
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. קימי ראיקונן – פרארי
3. סבסטיאן בוטס – מרצדס
4. סבסטיאן פטל – פרארי
5. מקס וורסטפן – רד בול
6. רומן גרוז'אן - האס
7. אסטבן אוקון – רייסינג פוינט/פורס אינדיה
8. סרג'יו פרז – רייסינג פוינט/פורס אינדיה
9. קרלוס סיינז - רנו
10. לאנס סטרול – וויליאמס
 
אליפות העולם לנהגים לאחר 14 מירוצים (מתוך 21)
1. לואיס המילטון – 256 נק'
2. סבסטיאן פטל – 226 נק'
3 . קימי ראיקונן – 164 נק'
4 .ואטרי בוטס – 159 נק'
5 .מקס וורסטפן – 130 נק'

פורמולה 1, איטליה 2018 - המילטון ומרצדס חטפו ניצחון במגרש הבית של פרארי

 
אליפות העולם ליצרנים לאחר 14 מירוצים (מתוך 21)
1. מרצדס – 415 נק'
2. פרארי-  390 נק'
3. רד בול – 248 נק'
4. האס – 84 נק'
5. רנו – 84 נק'