מרצדס הציגה (אתמול בערב, יום ד') דגם חדש למשאית הכבדה שלה, אקטרוס, והכריזה כי זו "המשאית הבטוחה, היעילה והמקושרת ביותר מעולם". זה הדור השלישי של משאית הדגל של החברה, שהוצגה לראשונה ב-1995, ומיועדת לעבודות חלוקה במשקל גבוה, תשתית, מטען הנדסי וכבד ובעיקר עבודות קו. 

והרי עיקר החדשות
האקטרוס החדשה מצוידת במערכת עזר אקטיבית לנהג המאפשרת נהיגה חצי-אוטומטית. מערכת העזר החדשה לנהיגה בולמת, מאיצה ומתקנת היגוי והיא פעילה בכל טווח המהירות.

מרצדס אקטרוס חדשה – ואין לה מראות


צריכת הדלק בדגם החדש שופרה ביחס לזו שבדגם הפורש. צריכת הדלק טובה ב-3% בדרכים המהירות וב-5% בדרכים אזוריות/משניות. שיפורים אווירודינמיים הושגו תודות למערכת המצלמות המחליפה את מראות הצד (MirrorCam) ומסיטי רוח חדשים בצידי תא הנהג. מערכת בקרת שיוט עם יכולת חיזוי משופרת לתוואי דרך משתנה, עובדת טוב מאשר קודם, וניתן להשתמש בה גם בדרכים אזוריות תודות לשיפור במידע של המיפוי בתוכנת הניווט, והיא מאפשרת נהיגה יעילה יותר. בנוסף, לסרן האחורי יחסי העברה חדשים לשיפור צריכת הדלק.

מצלמות-נתיב במקום מראות-צד, לראשונה ברכב בייצור סדיר. לפי מרצדס המצלמות משפרות באופן משמעותי את היכולת האווירודינמית של תא הנהג, הבטיחות וגם הניהוג ברכב. התצוגה היא באמצעות שני מסכי "15 המורכבים על קורות A בתוך תא הנהג.

מרצדס אקטרוס חדשה – ואין לה מראות


מערכת עזר לבלימה 5 מסייעת לנהג במקרה של אפשרות לתאונת חזית-אחור או פגיעה בהולך רגל החוצה את הכביש, הולך לקראת הרכב או עומד בנתיב. במקרה והדבר נדרש, המערכת, המבוססת על רדאר ומצלמה, תבלום את הרכב באופן מלא.

לאקטרוס מערך מולטימדיה חדש, ומרצדס מצהירה על רמה גבוהה במיוחד של תפעול נוח וקלות בקבלת המידע. שני מסכים אינטראקטיביים משרתים את הנהג. מערכות עזר ומידע מוצגים באופן גרפי, ניתן לממשק את המערכת עם אפל קארפלי/אנדרואיד אוטו, ובאופן זה להשתמש באופן היעיל ביותר באפליקציות שנועדו לעזור לנהג בעבודתו. כל המידע מאוחסן בענן, הנהג יכול לקבל את כל המידע הנחוץ על העבודה ועל הרכב ומצבו, ממש כמו בעל הרכב. לרכב מפתח חדש עם שלט רחוק מתוחכם יותר המאפשר קבלת מידע ושליטה משופרים.

מרצדס אקטרוס חדשה – ואין לה מראות


תכנון הרכב בפנים נעשה סביב הנהג, והרכב עוצב לפי העיקרון "מבפנים החוצה". הביטוי הבולט לכך, כך מרצדס, הוא בסביבת הנהג החדשה הכוללת את המסכים הנ"ל, "המביאים את אקטרוס לעידן הדיגיטלי". מרצדס מציינת כי לדגם החדש גם תאורת לד, וכי זו, יחד עם מצלמות הצד, מעניקה לרכב הופעה מתקדמת.



חידושים גם בארוקס, המשאית לעבודות תשתית של מרצדס, ואלה כוללים בין השאר את מערכת בקרת שיוט המתקדמת, שלפי היצרן מפגינה את יעילותה באזורים של עבודות תשתית המאופיינים בסבבים קצרים הנעשים בתוך המרחב העירוני.

מרצדס אקטרוס חדשה – ואין לה מראות