די.אס (DS), יצרנית מכוניות היוקרה של קבוצת PSA (פיג'ו, סיטרואן, ווקסהול, אופל ו-DS), חשפה קרוסאובר קטן חדש. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה בשם CMP, שתשמש בעתיד את דגמי הסופרמיני ורכבי הפנאי הקטנים של הקונצרן הצרפתי. שיווקו צפוי להתחיל בישראל ברבעון השני של 2019, כך נמסר מחברת לובינסקי, יבואנית המותג.

הרכב החדש מכונה DS 3 Crossback, והוא מקביל בגודלו לדגמים דוגמת מאזדה CX-3 ויונדאי קונה. זהו רכב הפנאי הקטן היחיד ממותג יוקרה, לאחר שהדור החדש של מיני קאנטרימן צמח משמעותית במידות וקרוב יותר לרכבי הפנאי הקומפקטיים. ה-3 קרוסבק מציג אורך של 412 ס"מ (430 בקאנטרימן החדש), רוחב של 179 ס"מ (182), גובה של 153 ס"מ (156) ובסיס גלגלים של 256 ס"מ (267).

למרות המידות הצנועות, ה-3 קרוסבק מציע כמה טכנולוגיות שהורגלנו לפגוש רק במכוניות גדולות ויקרות בהרבה: תאורת מטריצת לד עם שלושה מודולים ו-15 אזורי תאורה, להארה מדויקת של מסלול הנסיעה בלי לסנוור תנועה חולפת, ידיות צד נסתרות הנשלפות חשמלית כשמתקרבים לרכב, אנטנה נסתרת ותצוגת נהג דיגיטלית מלאה.



די.אס מבטיחה יכולת נסיעה אוטונומית ברמה 2 - כלומר הרכב יכול לבצע את מטלות הנהיגה בכביש בינעירוני, כולל שמירת מהירות נבחרת, מרחק מהרכב מלפנים ומרכוז הרכב בנתיב הנסיעה. יכולת זו קיימת מעמידה ועד 180 קמ"ש, כאשר הנהג נדרש להישאר עירני ולקחת פיקוד במקרה חירום. ה-3 קרוסבק גם מציע מערכת חנייה אוטונומית - עד למהירות של 30 קמ"ש הרכב מאתר מקומות חניה, הנהג יכול לבחור אחת ובלחיצת כפתור להיכנס אליה, מבלי להידרש לסובב את ההגה או להאיץ ולבלום עם הרגל.

קרוסאובר יוקרתי חדש ל-DS, בישראל ב-2019


עוד בחידושים: את הרכב ניתן יהיה לפתוח ולנעול מרחוק באמצעות יישומון יעודי, למשל אם רציתם לאפשר גישה אליו למישהו שאין לו מפתח. היישומון אף מייתר את הצורך לשאת את מפתח הרכב עליכם.

קרוסאובר יוקרתי חדש ל-DS, בישראל ב-2019


בדי.אס מבטיחים שימת דגש מיוחד לבידוד הרעשים בתא הנוסעים, לטובת חווית נהיגה רגועה. חובבי מוזיקה ישמחו לגלות מערכת שמע עם 12 רמקולים והספק של 515 וואט, שתוכננה על-ידי פוקאל (Focal). מפרט האבזור יכלול גם מושבי עור נאפה, עור בקונסולה הקדמית ובגלגל ההגה (כולל כרית האוויר), שימוש בבדים קלועים ובתפרים בצורת פנינה או יהלום, מערכת מולטימדיה עם מסך "10.3 ומבחר שילובי צבעים למרכב (מתוך עשרה) ולגג (מתוך שלושה).

גם גרסה חשמלית
חידוש של ממש בדי.אס 3 קרוסבק נמצא מתחת למכסה המנוע. זהו רכב ראשון של קבוצת PSA שמוצע בגרסה חשמלית מלאה (סיטרואן הציעה בעבר את הסי-זירו החשמלית בלבד, שיוצרה על-ידי מיצובישי). לצד מנועי הבנזין שיגיעו לישראל (100, 130 או 155 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית), הגרסה החשמלית תציע 136 כ"ס וטווח נסיעה של יותר מ-300 ק"מ בין טעינות, זאת בפרוטוקול המבחן החדש והמחמיר שנכנס לתוקף השנה (450 ק"מ לפי התקן הישן).

קרוסאובר יוקרתי חדש ל-DS, בישראל ב-2019


הגרסה החשמלית ("E-Tense") מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.7 שניות, ומצוידת במצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 50 קילוואט-שעה. טעינתם אורכת חמש שעות משקע ביתי (11 קילוואט) או חצי שעה ל-80% משקע טעינה מהירה (100 קילוואט). לפי שעה אין תוכניות לשיווקה בישראל. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק של גרסאות הבנזין לא פורסמו. די.אס תציע בנוסף גם דגמי דיזל (100 ו-130 כ"ס), שלא ידוע אם יוצעו בישראל.