קיה סיד החדשה, ששיווקה בישראל צפוי להתחיל בסוף השנה, תוצע בקרוב גם בגרסת מרכב ייחודית: סטיישן-קופה, או "שוטינג ברייק". קיה חשפה את הגרסה, שמכונה "פרוסיד" (Proceed) לקראת הופעת הבכורה שלה, שתיערך בפריז בחודש הבא. הפרוסיד החדשה מחליפה את דגם השלוש דלתות של הדור הקודם.

הפרוסיד היא למעשה סטיישן עם גג מונמך, לטובת מראה ספורטיבי-מהודר יחסית. אורכה כמעט זהה לסטיישן (460.5 ס"מ לעומת 460) ובסיס הגלגלים זהה (265 ס"מ), אך גובהה צומצם בארבעה ס"מ ל-142 ומרווח הגחון בחצי ס"מ, לטובת יציבה נמוכה-ספורטיבית, כך קיה.

למרות השינוי למרכב, הפרוסיד מציעה נפח תא מטען מרשים - 594 ליטר, קרוב ל-50% יותר מההאצ'בק ולא רחוק מהסטיישן הרגילה (625 ליטר). מתחת למכסה המנוע יוצעו יחידות כוח דומות - 1.0 ליטר טורבו-בנזין עם 120 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 140 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, ו-1.6 ליטר טורבו דיזל עם 136 כ"ס (אותן התיבות כמו ב-1.4 בנזין).

קיה סיד בגרסת סטיישן-קופה ו-204 כ

קיה פרוסיד GT

קיה ניצלה את ההזדמנות גם להשקת גרסת GT ספורטיבית-חמימה, כלומר אמצע הדרך בין משפחתית קומפקטית רגילה לבין ספורטיבית מלאה. לגרסה החדשה, שתוצע במרכב ההאצ'בק ובפרוסיד, מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם 204 כ"ס ו-27 קג"מ בין 1,500 ל-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית.

הגרסה הספורטיבית מוסיפה כיול מתלים ובקרת יציבות מותאמים לנהיגה ספורטיבית, בלמים משודרגים וצמיגי מישלן פיילוט ספורט 4. בנוסף, היא תציע מספר סממני עיצוב יחודיים, כולל חישוקים ופגושים בעיצוב חדש ופסי קישוט אדומים.

קיה סיד בגרסת סטיישן-קופה ו-204 כ
קיה סיד GT


נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשיווק הפרוסיד בפרט וה-GT בכלל בישראל, ומחברת טלקאר נמסר כי החלטה בנושא עדיין לא התקבלה. קיה סיד הרגילה, בגרסאות האצ'בק וסטיישן ועם מנוע 1.4 ליטר ותיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, צפויה בישראל בסוף השנה.