יצרנית מכוניות היוקרה אודי מציגה: רכב פנאי חשמלי. באירוע מיוחד שנערך בסן פרנסיסקו, ארה"ב, אודי חשפה את האי-טרון (e-tron), רכב חשמלי ראשון ומתחרה למרצדס EQC שנחשף מוקדם יותר החודש ויגואר איי-פייס וטסלה מודל X הוותיקים יותר.

האי-טרון הוא רכב פנאי גדול למדי, עם מידות שממצבות אותו בין ה-Q5 ל-Q7: אורכו 490 ס"מ, רוחבו 193.5 ס"מ, גובהו 162 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 293 ס"מ. לרכב החשמלי חמישה מושבים ועיצוב המזכיר את דגמי אודי המודרניים, ובפרט את ה-Q5 ו-Q8, בעוד רוח העיצוב בתא הנוסעים אומצה כמעט בשלמותה מה-A6 ו-A7 החדשות, כך אודי.

מלבד היותו חשמלי, אודי אי-טרון יהיה רכב סדרתי ראשון של היצרנית עם מצלמות במקום מראות צד והשני בקונצרן פולקסווגן (אחרי ה-XL1 שיוצרה במספרים נמוכים). המצלמות, שיקרינו את הנעשה מאחור על-גבי מסכים בתוך תא הנוסעים, במתכונת דומה לזו שהוצגו על-ידי לקסוס ב-ES החדשה, יוצעו כאופציה בתוספת תשלום.



רכב הפנאי מצויד בשני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, כאשר זה האחורי יופקד על אספקת הכוח מרבית הזמן. יחד הם מספקים 408 כ"ס ו-68 קג"מ, מספיק בשביל להאיץ את אודי אי-טרון מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 200 קמ"ש.

אודי אי-טרון החשמלי נחשף רשמית: בישראל ב-2019


חשוב לא פחות - טווח הנסיעה המובטח עומד על 400 ק"מ לפחות בין טעינות, לפי תקן ה-WLTP החדש והמחמיר יחסית שנכנס לתוקף השנה. זמן הטעינה משקע ביתי (11 קילוואט) יעמוד על תשע שעות, ואודי תציע גם אפשרות טעינה מהירה - 150 קילוואט - בתוך חצי שעה.

אודי אי-טרון החשמלי נחשף רשמית: בישראל ב-2019


מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר כי האי-טרון יגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019. מחירו אינו ידוע. לדברי היבואנית, "ישראל נתפסת על ידי אודי כשוק מוצלח להשקת הרכב בשל קצב אימוץ החידושים הגבוהה של הנהגים, רשת חשמל מפותחת ומרחקים גאוגרפיים מתאימים.

אודי אי-טרון החשמלי נחשף רשמית: בישראל ב-2019


"לקראת השקת הדגם, צ'מפיון מוטורס תציב שתי עמדות טעינה מהירה נוספות – עמדות אלו יצטרפו לרשת הולכת וגדלה של עמדות שהמדינה התחייבה לפרוס עד סוף שנת 2020".