קונצרן הרכב רנו-ניסאן-מיצובישי וענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעו על הסכם שיתוף פעולה חדש. במסגרתו גוגל תספק לרנו ואחיותיה את מערכת ההפעלה "אנדרואיד", שתשמש למערכות המולטימדיה בחלק ניכר ממכוניות הקונצרן ב"שווקים רבים" בעולם, כך על-פי ההודעה המשותפת.

הטמעת המערכת, שתחל בשנת 2021, פירושה שרנו-ניסאן-מיצובישי למעשה מוותרות על עצמאות בפיתוח מערכת ההפעלה של מערך המולטימדיה, ששולט בין היתר בשמע, מערכות רכב שונות דוגמת מיזוג, הגדרות ובעזרי נהיגה שונים. 

יצרניות רבות נאבקות בשנים האחרונות בכדי לשמר את העצמאות בתחום, זאת כדי למנוע את הכניסה של גוגל ואפל ובכך אובדן הכנסות - לצד אובדן חלק מהיכולת לשמור על ייחוד בפיתוח מאפיינים וממשק משתמש. חלק מהיצרניות גם הביעו בעבר חשש מפני פגיעות המערכות שמפתחות ענקיות הטכנולוגיה, בין היתר לתקלות ("באגים") ולפרצות אבטחה שיאפשרו לפצחנים (האקרים) לחדור לרכב, אף מבלי להימצא בתוכו או לידו.

רנו, ניסאן ומיצובישי עוברות למערכת הפעלה אנדרואיד


על-פי הודעת גוגל ורנו-ניסאן-מיצובישי, מערכת ההפעלה תאפשר הטמעת שלל מאפיינים של אנדרואיד במכונית - בהם חנות היישומונים "פליי", יישומון הניוון "גוגל מפות" וכמובן הסייעת של גוגל. זו מאפשרת ביצוע פעולות שונות בפקודות קוליות. במקרה של מכוניות רנו ושותפותיה, ניתן יהיה לענות לשיחות ולמסרונים, לבחור שיר ואף לחפש מידע. ביצרנית גם בוחנים דרכים לביצוע פקודות קוליות בתחומים נוספים - לדוגמה כיוון עוצמת המיזוג.

רנו, ניסאן ומיצובישי עוברות למערכת הפעלה אנדרואיד


הטמעת מערכת אנדרואיד, תאפשר גם שיקוף טוב יותר של טלפונים חכמים על גבי המסך, כמו גם ביצוע עדכוני תוכנה ואבחון תקלות מרחוק. ברנו-ניסאן-מיצובישי הבהירו כי למרות שהמערכת הבסיסית תתבסס על אנדרואיד, כל מותג יבצע שינויים לממשק המשתמש כך שיתאים לאופי המותג.