המסחריות החדשות של קבוצת PSA - סיטרואן ברלינגו, פיג'ו פרטנר ואופל קומבו - הן הזוכות בתואר "מסחרית השנה הבינלאומית של 2019". התחרות מתקיימת מאז 1992, והזוכים בה הוכרזו השנה בתערוכת הרכב המסחרי של האנובר. 

בתחרות, בה שופטים 25 עיתונאי רכב מסחרי ממגוון מדינות, זכו שלוש המסחריות שהושקו מוקדם יותר השנה וששיווק שתיים מהן בישראל צפוי להתחיל בשנה הבאה (ברלינגו ופרטנר). על-פי יו"ר הארגון שמקיים את התחרות, ג'רלת' סוויני, הברלינגו, פרטנר וקומבו זכו בתואר תודות ל"התקדמות המשמעותית ביותר למסחרית מזה שנים".

בהחלטת השופטים נכתב כי בין הסיבות לזכייה היו טכנולוגיות חדשות שהושקו כאן לראשונה, בהן עזרי בטיחות רבים. בין היתר, המסחריות החדשות מציעות חיישנים להתרעה בפני עומס יתר, שמלבד היותו לא חוקי גם מהווה סיכון בטיחותי בזמן הנהיגה.

סיטרואן ברלינגו, פיג'ו פרטנר ואופל קומבו - מסחרית השנה


הברלינגו-פרטנר-קומבו, שחולקות את מרבית המכלולים, מוצעות עם מנוע בנזין ודיזל, שניים, שלושה או חמישה מושבים, ובשני אורכי מרכב - סיבה נוספת שסייעה להן לזכות בתואר. גם הוספת גרסת הנעה כפולה תרמה לניקוד.

משאית השנה - פורד F-מקס
לצד תואר המסחרית, הוכרזה גם הזוכה בתואר "משאית השנה הבינלאומית ל-2019". תואר זה ניתן לפורד F-מקס החדשה, שגרסה קודמת שלה משווקת גם בישראל.



לדברי השופטים, "פורד הציגה משאית מהונדסת היטב, אשר יכולה להוות שחקן חדש ומשמעותי ברמת התחרות הגבוהה ביותר של כלי תחבורה לנסיעות ארוכות טווח".