די.אס (DS), חטיבת היוקרה של קבוצת PSA, חשפה את הגרסה המחושמלת של ה-7 קרוסבק. רכב הפנאי הקומפקטי, שמשווק בינתיים בישראל רק עם מנוע דיזל, מצטייד כאן במנוע בנזין בשידוך לשני מנועים חשמליים. 

הגרסה החדשה מכונה "אי-טנס" (E-Tense), ומבשרת מהפכה במותג הצעיר - מהיום כל רכב חדש שיוצג יציע לפחות גרסה אחת כזו, כך על-פי הודעת די.אס. ב-7 קרוסבק, גרסת האי-טנס מסוגלת לנסוע עד 50 ק"מ בין טעינות לפי תקן הבדיקה החדש (WLTP, עד 60 ק"מ לפי התקן הישן), ולאחר מכן היא הופכת למכונית כלאיים בה מנוע הבנזין מטעין את המצברים תוך כדי תנועה.

באמצעות שקע טעינה ביתי, ניתן להטעין את מצברי הליתיום-יון (13.2 קילוואט-שעה) בתוך שמונה שעות (שקע שמונה אמפר), בעוד עמדת טעינה מהירה (32 אמפר) תספק מצברים טעונים בתוך שעתיים.

יוקרה מחושמלת: די.אס 7 קרוסבק אי-טנס


ה-7 קרוסבק אי-טנס מצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, עם 200 כ"ס ו-30.6 קג"מ, ובצמד מנועים חשמליים עם 109 כ"ס כל אחד. אלו נבדלים במומנט - למנוע הקדמי 34.3 קג"מ, בעוד האחורי מסתפק ב-16.9 קג"מ. יחד הם יוצרים הנעה כפולה לא קבועה.

במצב הכלאיים, האי-טנס מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות, ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש. במצב החשמלי המהירות המרבית עומדת על 135 קמ"ש.

יוקרה מחושמלת: די.אס 7 קרוסבק אי-טנס


די.אס 7 קרוסבק אי-טנס צפוי להגיע לישראל בשנת 2020, כך נמסר מחברת לובינסקי, יבואנית המותג. מחיר הגרסה החדשה עדיין לא ידוע.