פיג'ו חשפה פרטים ראשונים על גרסאות הכלאיים של ה-3008 ו-508, שיוצגו בתערוכת פריז (14-4 באוקטובר) וישווקו באירופה מהרבעון השני של 2019. לישראל הגרסאות החדשות יגיעו רק במהלך 2020, כך נמסר מחברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו.

הדגמים החדשים, שמבוססים על פיג'ו 3008 הקיים ועל ה-508 החדשה (שעוד לא הגיעה לישראל), לא מובדלים בעיצוב מדגמי הבנזין והדיזל הרגילים, למעט שינויים קוסמטיים קלילים ביותר ובראשם פתח נוסף לחיבור תקע הטעינה.

ה-508 ו-3008 פלאג-אין הייבריד יציעו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, עם 180 כ"ס ומנוע חשמלי בעל 110 כ"ס. למצברי הליתיום-יון קיבולת של 11.8 קוט"ש, מספיק לטווח של עד 50 ק"מ בין טעינות לפי התקן החדש (WLTP), או 60 לפי הישן (NEDC).



מערכת הכלאיים, שמספקת 225 כ"ס במצב המשולב, מאפשרת האצה למהירות מרבית של 135 קמ"ש בכוח החשמל. זמני הטעינה עומדים על בין פחות משעה ו-45 דקות לשבע שעות בהתאם לסוג עמדת הטעינה (שמונה או 32 אמפר בהתאמה).

חשמליות לטווח קצר: פיג'ו 3008 ו-508 פלאג-אין הייבריד


מערכת הכלאיים תציע מספר מצבי נהיגה, בהם גם מצב "שמירה", בו הנהג יכול לבחור שלא להשתמש באנרגיה החשמלית ולנצל אותה בהמשך הדרך. ניתן יהיה לשמר 10, 20 או 50 ק"מ לנסיעה עתידית. בנוסף לבלמים הרגילים, ניתן יהיה גם לבלום באמצעות בלמים רגרנטיביים (אגירת אנרגיית הבלימה), ולחסוך לחיצה על דוושת הבלם ועל הדרך להאריך במעט את הטווח. בלימה זו תבוצע באמצעות הסטת בורר ההילוכים לאחור.

חשמליות לטווח קצר: פיג'ו 3008 ו-508 פלאג-אין הייבריד


זמן קצר לאחר השקת גרסאות הכלאיים הללו, פיג'ו תוסיף גם דגם משודרג שיוצע רק ב-3008. זה מציע מערכת כלאיים עם מנוע חשמלי נוסף (מאחור), שיוצר הנעה כפולה. מנוע הבנזין כאן חזק יותר (200 כ"ס מאותו נפח) וההספק הכולל עומד על 300 כ"ס - מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות. לגרסה זו, הדומה לזו שמושקת בימים אלה באח לפלטפורמה, די.אס 7 קרוסבק, אותו טווח חשמלי ואותה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית כמו לגרסת הבסיס.