חגיגות ה-70 של פורשה מסרבות לדעוך. אחרי אירועי היומולדת המרהיבים (שחלקם עוד לפנינו) והצגת כמה דגמים מיוחדים, בהם גרסת ספידסטר של ה-911, פורשה מתפנה כעת לחשיפת לא פחות מגרסה מודרנית של ה-935/78.

הפעם היא מכונה "935", וכמו המכונית משנות ה-70 גם הפעם יש עיצוב מינימליסטי-אווירודינמי ובמיוחד מושך מאוד. המכונית החדשה, שבמקור זכתה לכינוי "מובי דיק" מאוהדי פורשה, מתבססת על ה-911GT2 RS החדשה. זה אומר שיש לה מנוע טווין-טורבו בנזין בנפח 3.8 ליטר, עם שישה צילינדרים (בוקסר), 700 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.

פורשה לא מפרסמת נתוני ביצועים, אך ה-935 קלה משמעותית מתורמת האברים - 1,380 ק"ג לעומת 1,470 תודות לשימוש במרכב סיבי פחמן. וזה אומר שאפשר לצפות לנתונים טובים מאלו של ה-GT2 RS, שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 8.3 שניות ולמהירות מרבית של 340 קמ"ש.

פורשה 935


עם אורך של 486.5 ס"מ, ה-935 ארוכה ב-30 ס"מ מה-GT2 RS. היא גם רחבה ממנה ב-15 ס"מ (203), גבוהה בשישה (136), אך בסיס הגלגלים כמעט זהה (246 לעומת 245 ב-GT2 RS). בניגוד לתורמת האברים, ה-935 לא מיועדת לשימוש בכביש ציבורי, ותוגבל למסלול.

פורשה 935
פורשה 911GT2 RS, תורמת האברים (למעלה). פורשה 935/78 "מובי דיק" (למטה)
פורשה 935


וכן, הבנתם נכון, פורשה שולחת את המכונית המאוד מרשימה הזו ישר לייצור - 77 יחידות יוצעו בתמורה למחיר לא-שווה-לכל-נפש של החל מ-702 אלף יורו לפני מסים. כלומר אם תספיקו לשים יד על אחת מהמהדורה המוגבלת, תידרשו לשלם קרוב ל-4.7 מיליון שקל כולל מסים בישראל. האספקה, בכל מקרה, רק ביוני 2019.