לואיס המילטון עשה עוד צעד משמעותי בדרך לאליפות העולם החמישית שלו, כאשר ניצח עם מרצדס בגרנד פרי היפני. ואטרי בוטס, שסיים במקום השני, הבטיח סוף שבוע מושלם עבור מרצדס, בעוד פרארי סבלה מעוד שילוב של טעויות וחוסר מזל.
 
סוף שבוע של הכנות
כבר במקצה הדירוג נראו המכוניות של מרצדס על הגובה, והמילטון השיג את ההקפה המהירה. קבוצת מרצדס לא רק הייתה מהירה יותר, אלא גם הסתדרה יותר טוב עם מזג האוויר ההפכפך על המסלול; זה הביא פרצי גשם קצרים, בייחוד בחלק השלישי והקובע של מקצה הדירוג, אותו פתחו נהגי פרארי על צמיגי גשם (ביניים), כאשר המסלול עוד היה יבש ולא על צמיגי הסליקס המהירים יותר.
 
עד שהם חזרו להחליף צמיגים כבר השתנה מזג האוויר, זמני ההקפה ירדו, ובפרארי נאלצו להסתפק במקום הרביעי לקימי ראיקונן ותשיעי לסבסטיאן פטל, שעבורו המירוץ ביפן היה למעשה להיות או לחדול מבחינת מאבק האליפות.


 
זמן מירוץ
אבל האירועים החמורים באמת מבחינת פרארי מצאו ביטוי עם תחילת המירוץ, והיו קשורים ישירות למקס וורטפן ברד בול שפתח מהמקום השלישי. כבר בפתיחה הדף הנהג של רד בול באופן לא חוקי לחץ של ראיקונן, כאשר דחף אותו מהמסלולף ועל כך נענש בתוספת זמן של חמש שניות. פטל, שהתקדם מאחור, הסתער אף הוא על וורטספן שלא ויתר – והפעם עשה זאת באופן חוקי – הפרארי סבסבה לרוחב המסלול, ופטל הידרדר למקום התשע עשרה.
 
עד לסיום הוא הצליח לטפס עד למקום השישי – מזעור נזקים מעולה, אך לא מספיק, בוודאי בשלב כזה של האליפות, כאשר הפער בינו לבין המילטון המוביל כל כך גדול. ראיקונן סיים חמישי עם המכונית הפגועה, כאשר הפסיד בהחלפות הצמיגים את המקום הרביעי לדניאל ריקרדו ברד בול השנייה; ריקרדו הגיע למקום הזה לאחר שזינק מהמקום ה-15, כתוצאה מכך שסבל, כמעט כרגיל, מבעיה במנוע הרנו במקצה הדירוג. וורסטפן עוד ניסה לתקוף את בוטס ולעלות למקום השני בשלבי הסיום אך לא הצליח.
 
והמילטון? הוא שלט במירוץ ללא כל איום מהזינוק ועד לסיום, כאשר הוא נהנה מהחיפוי של בוטס. שביעי סיים סרג'יו פרז בפורס אינדיה, לפני רומן גרוז'אן בהאס, אסטבן אוקון בפורס אינדיה וקרלוס סינז ברנו.  

פורמולה 1, יפן 2018

 
בפועל, יש אלוף
בסופו של דבר, משמעות התוצאות בסוזוקה ברורה וכואבת עבור האדומים. המילטון פתח פער של 67 נקודות בינו לבין פטל, והמשמעות היא שמבחינה מעשית, גם אם לא תאורטית, האליפות הוכרעה, כיוון שנותרו רק ארבעה מירוצים לסיום. למעשה, המילטון יכול לזכות בתואר כבר במירוץ הבא בארצות הברית.  
 
גרנד פרי יפן, סוזוקה, 7.10.18
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. ואטרי בוטס – מרצדס
3. מקס וורסטפן – רד בול
4. דניאל ריקרדו – רד בול
5. קימי ראיקונן – פרארי
6. סבסטיאן פטל – פרארי
7. סרג'יו פרז – פורס אינדיה
8. רומן גרוז'אן – האס
9. אסטבן אוקון – פורס אינדיה
10. קרלוס סיינז – רנו

פורמולה 1, יפן 2018

 
אליפות העולם לנהגים לאחר 17 מירוצים (מתוך 21 מירוצים)
1. לואיס המילטון – 331 נק'
2. סבסטיאן פטל – 264 נק'
3 . ואטרי בוטס – 207 נק'
4.  קימי ראיקונן – 196 נק' 
5 .מקס וורסטפן – 173 נק'
 
אליפות העולם ליצרנים לאחר 17 מירוצים (מתוך 21 מירוצים)
1. מרצדס – 538 נק'
2. פרארי – 460 נק'
3. רד בול – 319 נק'
4. רנו – 92 נק'
5. האס – 84 נק'