לא נאשים אתכם אם אתם לא זוכרים שאי אז, הוצעה בישראל מכונית בשם יונדאי i40. המשפחתית הגדולה, שהחליפה בישראל את יונדאי סונטה - רק כדי שזו תחליף אותה בחזרה בגלל מכירות נמוכות - הוצגה עוד ב-2011, אבל במפתיע ולמרות דעיכת הקטגוריה כולה באירופה, מסרבת למות.

יונדאי הודיעה כי ה-i40 הוותיקה עוברת עוד עדכון קוסמטי, שבע וחצי שנים אחרי שהוצגה לראשונה - זמן בו מרבית המכוניות כבר מוחלפות בדגם חדש. ובהתחשב בכך שחלק ממתחרותיה האסייתיות לא שרדו כלל - טויוטה אוונסיס הוחלפה בטויוטה קאמרי והונדה אקורד האירופאית בוטלה כליל - נראה שעתידה לוט בערפל.

עדות לכך אפשר למצוא גם בהיצע המנועים המעודכן, שצומצם לשתי יחידות כוח בלבד - לשתיהן נפח של 1.6 ליטר. מנוע הבנזין מציע 135 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית בלבד, בעוד מנוע הדיזל חדש בהיצע ומוצע בשני הספקים - 115 או 136 כ"ס. ניתן להזמין אותו עם תיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.

יונדאי סונטה האירופאית עברה מתיחת פנים


עיצוב החיצוני עודכן קלות, על בסיס מתיחת הפנים הקודמת (סוף 2014) - יש כעת סבכה חדשה בעיצוב כוורת במקום פסי רוחב, חישוקים שונים ועדכונים קטנים נוספים. חשוב יותר, ה-i40 מאמצת לראשונה מערכת בטיחות מתקדמת: בלימת חירום אוטונומית. המשפחתית הגדולה, שהוחלפה בישראל על-ידי יונדאי סונטה עקב מכירות נמוכות, לא צפויה לחזור אלינו גם לאחר העדכון הנוכחי.