יישומון ישראלי חדש שהושק למשמתמשי אנדרואיד, יאפשר לנהגים לבקש תיעוד של תאונה ממשתמשי דרך אחרים - באופן אנונימי. היישומון, שמכונה "קומרודס" (Comroads), מאפשר לנהג שהיה מעורב בתאונה לקבל לידיו תיעוד של התאונה מזוויות צילום נוספות, באמצעות נהגים שמשתפים את הצילומים ממצלמות התיעוד שלהם.

מצלמות תיעוד הפכו בשנים האחרונות לפופולריות במיוחד בישראל, תודות לירידה חדה במחירן והשימושיות במקרה של תאונה - במיוחד כאשר אחד הצדדים מכחיש את אשמתו ונדרשת ראיה ברורה. אלא שמצלמות התיעוד לא תמיד מקנות תמונה מלאה של הרגעים שהובילו לתאונה, והאפליקציה תוכל גם לסייע לנהגים שברכבם כלל לא מותקנת מצלמת תיעוד.

לדברי רועי גולומביר, מנכ"ל ומייסד קומרודס, "האפליקציה החברתית הראשונה תביא לשינוי מהותי באופן שבו הנהג הישראלי מתייחס לסכנות בכביש ותסייע רבות בפענוח והכרעת מקרי תאונה רבים ושאר מקרים חריגים, שעד היום הסתמכו על עדויות בלבד, ולעתים רבות, נותרו ללא עדים כלל".

נקלעת לתאונה? יש מי שתיעד עבורך


היישומון החדש פועל ברקע ומתעד את מסלול הנסיעה של הטלפון בו הוא מותקן בכל פעם שהנהג מתחיל בנסיעה, ואף מצליב את הנתונים עם נתוני מצלמת התיעוד. בדרך זו הנהג יכול לבחור בסרטון ממקום מסוים באמצעות בחירה בקטע המסלול הרצוי, וגם לקבל מידע על מצלמות תיעוד נוספות שהיו במקום באותו הזמן ולבקש את התיעוד מהן. הסרטונים מועברים למבקש באופן אנונימי, בלי פרטי המצלם ובלי פס הקול כדי להקשות את זיהויו.

מתכנני היישומון מעריכים כי הוא יוכל לסייע גם במקרים של נזקי חניה - בהם הנהג הפוגע לא משאיר את פרטיו. במקרים אלו בעל הרכב יוכל לבקש ממשתמשי קומרודס סרטונים שצולמו בסמוך למכוניתו, בתקווה שרגע הפגיעה או עצם הימצאות הרכב הפוגע תועדו בווידאו.

האפליקציה החדשה זמינה בשלב זה רק בחנות היישומונים של גוגל, למשתמשי טלפונים בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד. בקומרודס מבטיחים עם זאת להשיק בקרוב גם גרסת iOS לטלפונים של אפל.