פורד חשפה רכב פנאי חדש "לצעירים עירוניים", איתו היא מקווה לרכך את הנפילה החדה במכירות בשוק הרכב הגדול והחשוב בעולם - סין. הרכב, שתוכנן, מיוצר וישווק בסין ולא צפוי להגיע לישראל, מבוסס על רכב של יצרנית הרכב המקומית ג'יאנגלינג (Jiangling).

למעשה, הרכב החדש - שמכונה "טריטורי" (Territory, שטח) - כמעט זהה בעיצובו ל-S330 של ג'יאנגלינג, רכב פנאי שהושק לפני שנתיים בתערוכת בייג'ינג. פורד וג'יאנגלינג הן שותפות ייצור בסין, שעד לאחרונה דרשה מיצרניות רכב זרות לשתף פעולה עם יצרנית מקומית כתנאי לייצור במדינה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2018, פורד סבלה מצניחה של כ-30% במכירות בסין - שוק שנחשב לחשוב ביותר לתעשיית הרכב כמנוף לצמיחה ורווחים. בחודש ספטמבר מכירות פורד צנחו במדינה זו ב-43%, חלק מכך בשל מלחמת הסחר עליה הכריז נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נגד סין.

רכב פנאי חדש יחלץ את פורד מהבוץ בסין?
למעלה: פורד טריטורי. למטה: ג'יאנגלינג S330
רכב פנאי חדש יחלץ את פורד מהבוץ בסין?


פורד לא מפרסמת מפרט של הרכב החדש, אך ניתן להעריך כי הוא עושה שימוש באותו מנוע כמו ה-S330, כלומר יחידת אקובוסט של פורד בנפח 1.5 ליטר (טורבו-בנזין) עם 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ. בגרסה היפנית המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית, אף הן מתוצרת פורד.

רכב פנאי חדש יחלץ את פורד מהבוץ בסין?


הטריטורי הוא רכב ראשון מתוך 50 מכוניות שפורד מתכננת להציג בסין עד 2025, כחלק מתוכנית ארגון מחדש ובתקווה לעורר את המכירות הקורסות. אלו יכללו כלי רכב חדשים ומחודשים, בהם דור חדש של פורד פוקוס ואסקורט (גרסת סדאן מוזלת של הפוקוס, שלא משווקת באירופה).