השקה של קיה סטינגר, מכונית GT כל כך מסקרנת ולו משום שהיא מגיעה מהבית העממי של קיה הקוריאנית. השקה על מסלול המרוץ החדש, מוטורסיטי, שבשדה תימן. ואני במיטה עם גב תפוס. אך ממש ביום ההשקה, המצב השתפר והודעתי לארז, שהיה אמור להחליף אותי שאני מצטרף. ארז ליבן, הוא מנהגי הקרטינג הטובים ביותר שהיו בארצנו, התחרה במשך כחצי עונה במרוצי פורמולה ב.מ.וו, ובין הנהגים בהם התחרה, היה סבסטיאן פטל. ובעוד לארז נגמר התקציב והוא הפסיק להתחרות, המשיך סבסטיאן במסעו וזכה כבר בארבעה תוארי עולם בפורמולה 1... 

קיה סטינגר - מפגש ראשון על המסלול

 
אחרי מסיבת עיתונאים קצרה, קיבלנו הדרכה קצרה מהאחראי על ההקפות במסלול באותו היום, אף הוא מהטובים שבנהגינו, ליאון טאובס. בזמן הנהיגה, ליאון או אחד ממדריכיו, אמור לשבת ליד מי שנוהג ולשמור עליו מקיצוניות. העיקר: הנהגים הוזמנו לבחון את הדגם החזק יותר (3.3 ליטר, 370 כ"ס) בתנאים אידיאליים — במסלול מירוצים אמיתי.
 
זכיתי למנה גדולה של סיבובים, הן ליד ליאון כשהוא נוהג, הן כשליאון לידי ואני נוהג — ביקשתי ממנו להדריך אותי בכל זמן הנהיגה; כך לומדים את המסלול מהר יותר, טועים פחות טעויות ונהנים יותר) — הן ליד ארז, ששיתף אותי בהבנתו את המכונית. סיבובים נוספים נעשו לצורך סרטון הווידאו שתראו בקרוב.
 
היה כיף גדול, המסלול נהדר והמכונית חזקה וסלחנית, כך שניתן לדחוף אותה, להחליק איתה ולהספיק ליישר אותה לפני שתצא מהמסלול.

קיה סטינגר - מפגש ראשון על המסלול

 
צריך לזכור שזו מכונית GT, קרוזרית מהירה, ולא מכונית מסלול. נסעתי כבר במכוניותGT  יקרות ובעלות מוניטין גדול ממנה, שאיבדו את הבלמים זמן רב לפני שהסטינגר החלה אפילו לאותת שכדאי לקרר אותם לפני שדוחפים אותה הלאה. יש לכבד את גבולות המכונית במסלול מהיר כזה שבשידה תימן. הסטינגר גם אינה מכונית קלילה, ולכן תחושת האף בכניסה לפנייה כבדה משהו, אולם היא החלטית ממה שנדמה לך בהתחלה. היא פונה טוב, אינה מתנדנדת על מתליה, ואם תבטל את מערכות ההגנה (ולא די במצב 'ספורט פלוס' לניתוק מוחלט; יש ללחוץ על המתג המיועד לכך לחיצה ארוכה), ואז היא תצא ללא פרובוקציה אך עם לחיצה חזקה על הדוושה להיגוי יתר, שניתן לשלוט בו די בקלות — ואפילו לצאת לדריפט ארוך.
 
אבל גם אז דבר לא יגן עליכם מיציאה מהמסלול (אלא אם ליאון לידכם במכונית ושומר עלייכם)... הנוסחה שמכתיבה הנעה אחורית, דיפרנציאל ננעל והרבה מאוד כוח טובה לשעשועי נהיגה — גם במכונית ששם המשפחה שלה הוא קיה, ומסלול מירוצים זה המקום הנכון לכך.

קיה סטינגר - מפגש ראשון על המסלול

 
לסיכומו של יום, הופעתי מאוד לטובה מיכולתה של הקיה, קראו לזה דעה קדומה, אבל עד היום פגשתי רק במכוניות הגיוניות מהחברה הזו, ולא במכונית שמתקשרת היטב עם החשק.
 
ומה עם כאב הגב תשאלו? תודה טוב. כבר שלחתי בקשה לפטנט הקושר בין נהיגה במכונית על מסלול לכאבי גב.