כ-4,000 אורחים מ-40 מדינות הגיעו לתיאטרון הבימה בתל אביב כדי להשתתף בוועידת ראש הממשלה השישית לתחליפי דלקים ולתחבורה חכמה, שנערכה בשבוע האחרון של אוקטובר. מדובר בשיתוף פעולה של התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ומשרד המדע וקרן היסוד, אשר מבליטה את המיזמים המקומיים  בישראל, ומדגישה שארצנו היא מוקד חשוב של עשייה בתחום.

הכנס כלל כרגיל הרצאות ודיונים, בהשתתפות בכירים מעולם הרכב, האנרגיה והטכנולוגיה, על עתיד עולם התחבורה, מפגשי B2B בין יזמים וחברות מקומיות לבין חברות וקבוצות בינלאומיות, תערוכת מיזמים ישראלים ועוד.

יצרניות הרכב
בין המשתפים היו נציגים בכירים מב.מ.וו, דיימלר, הרמן, הרץ, טאטא, טויוטה, יונדאי, קבוצת פולקסווגן – אודי, למבורגיני, סיאט, פורשה – וקונטיננטל. במהלך הכנס הוכרז על מיזם משותף בין מובילאיי, פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס, לפריסת רכב אוטונומי חשמלי שיתופי בישראל, פרויקט שיהפוך מסחרי ב-2022.

הסתיימה ועידת תחליפי הדלקים והתחבורה החכמה


גונטר בושטק מנכ"ל טאטא אמר בנאומו כי "אנחנו מחפשים פתרונות תחבורה כדי לשפר את חיי האזרחים בהודו. זה עמוק ב-DNA שלנו, ואנחנו כאן כדי לראות פתרונות מעניינים שיכולים לסייע למוביליות שלנו, וזה גם שילוב תרבותי טוב". אולה הרמס, מנכ"ל מויה מקבוצת פולקסווגן, הציג בהרצאתו את מאפייני ההסעות האוטונומיות של החברה בראשה הוא עומד.

ד"ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רה"מ סיכמה את האירוע: "הועידה השישית של ראש הממשלה בנושא תחבורה חכמה הביאה גם השנה את בכירי תעשיית הרכב והתחבורה הבינלאומיים להתעניין בטכנולוגיה ובידע בישראל".

ישראל על הכביש
במקביל לכנס הוצגו פיתוחים ומיזמים חדשים שהדגישו את היכולת המובילית המקומית. בתצוגה ניתן היה לראות ממשק בלוטות' של אינפריס, שניתן לתפעול בשלוש אצבעות שמאפשר לשלוט בצג המדיה או בטלפון החכם; הממשק כולל קיצורי דרך שונים וניתן להרכיבו על ההגה. בנוסף, מיועד ממשק זה גם לכלים דו-גלגליים כמו קטנועים, אופנועים או אופניים. שיווקו יחל בימים הקרובים ומחירו צפוי להיות 300-200 שקלים.

הסתיימה ועידת תחליפי הדלקים והתחבורה החכמה


רד ויז'ן הציגה מערך התרעה על תאונת חזית או אחורית לרכב דו-גלגלי. במקרה של סכנה של תאונה קדמית האזהרה תוצג לרוכב באמצעות תאורה שתורכב על מראות הצד, ובמקרה של אפשרות לפגיעה מאחור, תאורת התרעה תזהיר את הנהג שעומד לפגוע מאחור. מחיר יעד לשיווק הוא לא יותר מ-300 דולרים. ארבה הציגה מכ"מ שמאפשר למערכות הבטיחות לקבל תמונה רחבה ברזולוציה מאוד גבוהה בכל תנאי מזג האוויר ומאפשרת לה להבחין בפרטים קטנים, וכל במחיר שאינו גבוה. 

במהלך הכנס הוצגו הזוכים בפרס ראש הממשלה לחדשנות בשימוש בתחליפי נפט על שם אריק ושילה סמסון. לראשונה זכה בפרס מדען ישראלי, פרופ' דורון אורבך מאוניברסיטת בר אילן, ואיתו זכה ד"ר לארס פטר לינפורס מפינלנד.