יצרנית הרכב האירופאית הגדולה ביותר, פולקסווגן, חשפה בתערוכת סאו פאולו שנערכת בימים אלה בברזיל את הטארוק (Tarok). זהו טנדר שני במבחר, שיצטרף כאח קטן וזול ביחס לפולקסווגן אמארוק, המשווק גם בישראל.

הטארוק הוצג בתערוכה עם איפור תצוגה, אך ביצרנית ממהרים להבהיר כי הוא יגיע לייצור סדרתי בקרוב מאוד, וכמעט ללא שינויים. הוא מיועד תחילה לברזיל - שם יוצע עם מנועים שיכולים גם לצרוך אתנול במקום בנזין - אך ביצרנית מתכננים שיווק גם בשווקים נוספים, ולא מן הנמנע שנראה אותו אף באירופה בעתיד.

מידות הרכב החדש לא פורסמו, למעט מידות תא המטען. שם פולקסווגן מציעה מנגנון קיפול ייחודי למחיצה המפרידה בין תא הנוסעים למיטה האחורית, כמו גם קיפול של הספסל האחורי ואף פירוקו לחלוטין. כתוצאה מכך ניתן יותר מלהכפיל את אורך שטח ההעמסה - מ-1,206 ס"מ כשהמחיצה עומדת, דרך 1,861 כאשר היא שוכבת והספסל מקופל, ועד 2,775 ס"מ מקצה דלת המטען עד למושבים הקדמיים כאשר הספסל האחורי מפורק.

טנדר חדש לפולקסווגן: טארוק


הטארוק לתצוגה הוצג עם מנוע טורבו-בנזין בעל ארבעה צילינדרים, נפח של 1.4 ליטר והספק מרבי של 150 כ"ס, יחידת כוח שמוחלפת בישראל בהדרגה על-ידי יחידת 1.5 ליטר עם הספק זהה. ייחודו של מנוע ה-1.4, בכך שהוא מתאים גם לתדלוק באתנול טהור (E100), או בתמהיל אתנול-בנזין (E22, כלומר 22% אתנול).

האח הגדול, פולקסווגן אמארוק:


הטארוק יושק בברזיל בגרסה הסדרתית עם מנוע טורבו-דיזל, ארבעה צילינדרים, שמפיק 150 כ"ס מנפח 2.0 ליטר. הרכב צפוי להימכר בגרסאות ידניות (חמישה ושישה הילוכים) ואוטומטיות (שישה), ועם הנעה קדמית או כפולה. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשיווק בישראל בזמן הקרוב.