מנכ"ל בנטלי אירופה הגיע לרגל השקת המותג בארץ, ופתיחת אולם תצוגה ראשון בישראל - בהרצליה. ניצלנו את ההזדמנות למפגש קצר.

"בנטלי מוטורס מבוססת בקרו שבבריטניה ומ-1998 אנחנו בידי קבוצת פולקסווגן. אנחנו מוכרים 11,000 מכוניות בשנה ואנחנו מובילים בתחום היוקרה הבכירה", כך ממציג רוברט אנגסטלר, מנכ"ל בנטלי מוטורס אירופה, את יצרנית היוקרה.

"אנחנו קוראים לתחום 'יוקרת בנטלי', כי מדובר במכוניות שמחיריהן לפני מס הוא באיזור 150,000 יורו. התחום מקיף להערכתנו כ-120,000 מכוניות בשנה, ולנו יש נתח של 10% ממנו. אנחנו מניחים שיש בעולם כארבעה מיליון אנשים שיכולים להרשות לעצמם מכוניות כאלה, ומרגישים שהדרישה והאפשרויות גדלות.

מנכ


"בנטלי מחזקת את הנוכחות הבינלאומית שלה ואנחנו מייצאים 90% מהמכוניות, כשאירופה היא השוק המוביל שלנו ואחריו אמריקה וסין. האולם בהרצליה הוא הסוכנות ה-69 שלנו באירופה. עד סוף 2019 אנחנו מתכננים שיהיו לנו 100 סוכנויות או נקודות שירות באירופה".
 
לאיזה דגמים ניתן לצפות מבנטלי בעתיד הקרוב?
"ביוני נמסרה הקונטיננטל החדשה הראשונה, ויש מוצרים נוספים בדרך למי שרוצה יותר אוויר", מציין אנגסטלר בחיוך, ומתכוון כמובן לגרסת הגג הנפתח.

"היורשת של פליינג ספר תגיע במהלך 2019. אנחנו חוגגים מאה בשנה הבאה, ולכבוד זאת הצגנו גרסה בייצור מוגבל למולזן. רק 100 כאלה ייוצרו. נוסיף גרסאות בבנטייגה - כולל היברידית נטענת. המערך הזה יגיע לכל הדגמים עד 2025".

מנכ

 
מה עם הרחבת המבחר? למשל רכב פנאי קטן מהבנטייגה? 
"הדנ"א של בנטלי בהחלט משאיר מקום לעוד דגמים חדשים. חשוב שהדגמים יהיו הטובים ביותר בתחום שלהם ויש כמה דרישות בסיסיות. אחת מהן היא הגודל. בנטלי צריכה גודל ונוכחות ברורים. גם אם נקרא לה קטנה, היא לא תהיה כזו ביחס לשאר עולם הרכב.

"הבנטיגה מאוד נכון עבורנו מבחינת גודל. הוא לא גדול מדי ואפשר לנוע איתו בעיר וברור שנחשוב על תפיסות נוספות בתחום הזה".
 
מנכ


הדיבורים על בנטלי בישראל נשמעים כמה שנים. למה לקח לכם זמן להגיע אלינו?
"היה צריך למצוא את התזמון הנכון ובכלל צריך שהרבה דברים יקרו ביחד. מבחר נכון, תשתית לוגיסטית נכונה, תקינה לשוק שלכם שאינה פשוטה וגם כמובן למצוא את השותף הנכון. אנחנו צריכים מישהו שיבין את המותג שלנו, יגדל איתנו ויבטיח תרגום נכון של בנטלי לשוק. אבל היה חשוב לנו להגיע לישראל ולתל-אביב".
 
מדוע זה היה חשוב?
"זו הייתה מטרה ברורה להגיע לכאן כמותג, אמנם זה לקח לנו 99 שנים. אנחנו רואים שיש כאן נתח גדל והולך לתחום היוקרה ואנחנו רוצים להיות חלק בו. ויש גם צד רגשי של להיות במדינה חשובה - הן מבחינת תרבות שהינה מאוד רלוונטית לאירופה והן מבחינת היסטוריה".