למבורגיני תשיק ליגת מירוץ יוצאת דופן, בה המתחרים ינהגו במסלולי כביש ושטח במהלך אותה עונה. זאת, אחרי שביצרנית ככל הנראה לא הצליחו להחליט מה האורוס החדש יודע לעשות טוב יותר - חיקוי של מכונית ספורט או של רכב שטח.

רכב הפנאי החדש, שנחשף בקמפיין יחסי ציבור ענקי אשתקד, יהפוך למכונית מירוץ לליגה של יצרנית אחת, כלומר ליגה בה כל המכוניות זהות לחלוטין והתחרות היא למעשה בין הנהגים בלבד. ומכיוון שביצרנית רוצים לפנות לקהל היעד העשיר במיוחד, הם יתנו שירות בהתאם: הליגה תוכן כולה על-ידי למבורגיני, כולל צוותי הסיוע והמכוניות. הנהגים יידרשו רק להגיע ולנהוג בימי המירוץ. אה, ולשלם כמובן.

הליגה החדשה תצא לדרך ב-2020. האורוס שיתחרה בה שודרג לפי תקנות הבטיחות של ה-FIA (הפדרציה הבינלאומית למכוניות), כולל כלוב התהפכות, מערכת כיבוי אש ומיכל דלק מחוזק. בלמבורגיני מבטיחים גם משקל עצמי נמוך ברבע - כלומר בסביבות ה-1,600 ק"ג (במקום 2,200 בדגם הסדרתי) - חסכון שהושג ברובו תודות לוויתור על כל אבזור המותרות ומרבית בידוד הרעשים.

למבורגיני כפול 2: אורוס למירוצים ו-SC18 אחת


רכב המירוץ, שהוצג בגרסת תצוגה תחת השם "אורוס ST-X", נצבע בירוק מט וכולל כנף אחורית גדולה, מערכת פליטה ספורטיבית (יותר) ושיפורים נוספים. יחידת הכוח נותרה ללא שינוי בבסיס - כולל נפח של 4.0 ליטר, שמונה צילינדרים (V8), שני מגדשי טורבו, 650 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-86.6 קג"מ ב-2,250 סל"ד.

למבורגיני כפול 2: אורוס למירוצים ו-SC18 אחת


למבורגיני לא מספקת נתוני ביצועים, אך בגרסה הסדרתית שמשודכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, האורוס מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות ולמהירות מרבית של 305 קמ"ש. אז אין תלונות.

האחת והיחידה - SC18
בסוף השבוע החולף למבורגיני חשפה גם מכונית יחידה מסוגה, שפותחה על-ידי חטיבת המירוצים של היצרנית עבור לקוח אנונימי (ועשיר במיוחד). קוראים לה "SC18", והיא מכונית ראשונה שמפותחת דווקא על-ידי חטיבת סקוואדרה קורסה (Squadra Corse, "קבוצת מירוץ" באיטלקית).

למבורגיני כפול 2: אורוס למירוצים ו-SC18 אחת


ה-SC18 מבוססת על האבנטדור ומצוידת כמוה במנוע V12 בנפח 6.5 ליטר, וליתר דיוק בגרסת הכיול של ה-SVJ - עם 770 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-73.4 קג"מ ב-6,750 סל"ד. את הכוח המנוע מעביר לכל ארבעת הגלגלים בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית עם מצמד בודד. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך אם לשפוט מה-SVJ צפו להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-350 קמ"ש.

למבורגיני כפול 2: אורוס למירוצים ו-SC18 אחת


בסקוואדרה קורסה שאבו ידע וניסיון ממכוניות המירוץ הוותיקות, הוראקאן GT3 איבו והוראקאן סופר טרופאו איבו, בכל הנוגע לעיצוב המרכב - זאת לטובת יכולת אווירודינמית מיטבית. ה-SC18, שמצוידת במרכב סיבי פחמן מלא, מציגה מרווח גחון קטן במיוחד של 10.9 ס"מ, ותתפלאו לשמוע אבל למרות שתוכננה על-ידי סדנת המירוץ מתוך מחשבה על ביצועי מסלול מיטביים, מותר לנסוע איתה גם בכביש הציבורי. איחלנו לקונה המאושר בהצלחה עם פס ההאטה הראשון.