לנד רובר חשפה את הריינג' רובר אווק (Range Rover Evoque) החדש, דור שני לרכב הפנאי הקומפקטי. ואם הוא נראה לכם מוכר, זה משום שביצרנית בחרו כמעט ולא לשנות את העיצוב שמקורו עוד ב-2010, ומתמקדים במקום בפלטפורמה חדשה וטכנולוגיות מתקדמות.

האווק החדש זהה באורכו לדור היוצא (437 ס"מ), אך בלנד רובר מבטיחים כי נעשה שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין, עם בסיס גלגלים ארוך יותר. כתוצאה מכך מרווח הברכיים צמח בשני ס"מ ליושבים מאחור. ביצרנית לא מפרסמים בשלב זה מפרט טכני מלא של הדגם החדש.

לנד רובר תציע מערכות הנעה מעודכנות, ולראשונה עם סיוע חשמלי מתון (MHEV). במילים אחרות, מדובר במנועי בנזין ודיזל עם מערכת חשמל משודרגת (48V), שמאפשרת אגירת אנרגיית בלימה ושימוש בה לסיוע בהאצה - אך בלי יכולת נסיעה חשמלית בלי מנוע בעירה פנימית. מערכת ה-MHEV תאפשר גם כיבוי מוקדם יותר של המנוע (בבלימה מתחת למהירות של 17 קמ"ש) לטובת חסכון בדלק.



הריינג' רובר אווק החדש יוצע בגרסאות בנזין עם 200, 250 או 300 כ"ס, ודיזל עם 150, 180 או 240 כ"ס. גרסאות הבסיס יוצעו עם הנעה קדמית, בעוד הנעה כפולה זמינה בתוספת תשלום בגרסאות הביניים ותקנית בבכירות. זו תלווה גם במערכת "תגובת שטח" (Terrain Response) משודרגת, למעשה מצבי נהיגה השולטים על תגובת בקרת היציבות, תגבור ההגה ודוושת המצערת לטובת יכולת שטח משופרת. מערכת זו תוצע בדגמי הנעה כפולה ללא תוספת תשלום.

לנד רובר ריינג' רובר אווק חדש - בישראל במרץ


הדור החדש של רכב הפנאי מבטיח יכולת שטח משודרגת, כולל כושר צליחה שצמח מ-50 ל-60 ס"מ. לנד רובר גם מוסיפה כמה עזרים טכנולוגיים מעניינים לנהיגת שטח - בהם מצלמה בגחון שמאפשרת הצגת הנעשה מתחת ומלפני הרכב במסך המולטימדיה, ובכך יצירת מעין מכסה מנוע "שקוף". המראה המרכזית מצוידת אף היא במסך המקרין את הנעשה ממצלמה הממוקמת מאחור (בנוסף למראה הרגילה). אם כל זה לא מספיק, לנד רובר תציע גם חיישן עומק מים, שמתריע בפני כניסה למים עמוקים מ-60 ס"מ.

לנד רובר ריינג' רובר אווק חדש - בישראל במרץ


עיצוב האווק כאמור לא שונה משמעותית מהדור הראשון, בחוץ ובפנים, וכולל בעיקר עדכונים קלים שחלקם נובע מהטכנולוגיה המודרנית ותוספות אבזור שונות. בפנים עם זאת, תמצאו כמה חומרים חדשים וחריגים - למשל מושבים מרופדים בחומר שיוצר מעיבוד של עץ האקליפטוס וצמר, כמו גם שימוש נרחב בפלסטיק ממוחזר.

לנד רובר ריינג' רובר אווק חדש - בישראל במרץ


מכיוון שמדובר ברכב יוקרתי והתדמית חשובה, לנד רובר חברה גם לכמה יצרניות מוצרי יוקרה מתחומים שמחוץ לתעשיית הרכב. בין היתר יוצע שעון יד תואם במהדורה מוגבלת של 200 יחידות מתוצרת זנית' השוויצרית, ערכת תיקי יד מתוצרת בית האופנה הבריטי מולברי, ואפילו אוזניות אלחוטיות מבית מאסטר אנד דיינמיק.



שיווק הריינג' רובר אווק החדש צפוי להתחיל בישראל בחודש מרץ 2019, כך נמסר ל"אוטו" מחברת המזרח, יבואנית לנד רובר. נכון לעתה לא ידוע אילו גרסאות יוצעו אצלנו, ומה יהיה מחירן. מחיר הדגם היוצא עומד על החל מ-425 אלף שקל.