תערוכת לוס אנג'לס תצא לדרך בסוף השבוע, וצפויה השנה לכלול כמה הופעות בכורה מעניינות שרלוונטיות גם לשוק הישראלי. אז רגע לפני שהדלתות נפתחות, הכנו לכם מדריך לחשיפות הצפויות השנה בתערוכה הגדולה של קליפורניה.

אבל קודם, כמה פרטים: התערוכה תיערך כמדי שנה במרכז הכנסים של לוס אנג'לס, השנה בין ה-30 בנובמבר (שישי) ל-9 בדצמבר (ראשון). התערוכה פתוחה בימים שישי-ראשון בשעות 9 בבוקר עד 10 בלילה (עד 7 בערב ביום הסגירה) ובשני-חמישי מ-10 בבוקר עד 9 בערב.

ניתן לרכוש כרטיסים באתר התערוכה במחיר מוזל, או בקופות החל משעה לפני הפתיחה. מחיר כרטיס עומד על חמישה דולר לילד (גיל 12-6, צעירים מכך נכנסים חינם), 20 דולר מגיל 13 עד 64 (15 דולר בהזמנה באתר) ו-10 דולר לגילאי 65 ומעלה. בשני עד חמישי מוצע כרטיס מוזל למבוגרים (אך לילדים ומעל 65 המחיר זהה). כבכל תערוכה גדולה, צפו להליכה מרובה - כך שמומלץ להצטייד בנעליים נוחות.

המכוניות שיוצגו השנה בלוס אנג'לס



אודי
- יצרנית מכוניות היוקרה צפויה להעניק הצצה לרכב החשמלי השני בתולדותיה, שיכונה אי-טרון GT. הוא צפוי להציע מערכת הנעה דומה לזו של האי-טרון (e-tron), רכב הפנאי שכבר הושק בישראל ושמסירות ראשונות שלו צפויות בשנה הבאה, יחד עם מרכב בעיצוב ספורטיבי יותר. מועד לתחילת ייצור ושיווק עדיין לא ידוע.



ב.מ.וו - ליצרנית היוקרה הגרמנית יש כמה חידושים בתערוכה, הגם שכולם כבר נחשפו רשמית בתמונות: ה-X7 החדש, רכב פנאי שיהיה ספינת הדגל של המותג (לצד הסדרה 7), סדרה 8 בגרסת גג נפתח וגרסאות ביצועים (M340i) וכלאיים נטענת משקע (330e) של סדרה 3 החדשה - שפרטים אודותיהן פרסמנו לפני מספר חודשים ושייראו לראשונה בתערוכה.



בנטלי - רגע אחרי שפתחה את אולם התצוגה הראשון בתולדותיה בישראל, בנטלי תגיע ללוס אנג'לס עם המכונית המושלמת לקרוז בשדרת הכוכבים - גרסת הגג הנפתח של הקונטיננטל GT. לגרסה החדשה יהיה גג בד נפתח חשמלית וארבעה מושבים, והיא צפויה להגיע גם לישראל במהלך 2019.



ג'יפ - קרוב לשנה אחרי שהשיקה את הרנגלר החדש (JL) ורגע לפני שהוא מושק בישראל, ג'יפ תחשוף את גרסת הטנדר. הרכב, ששמועות לגביו מתרוצצות בארה"ב כבר קרוב לעשור, יוצג סוף-סוף בגרסה סדרתית ותחת השם "גלדיאטור". שיווקו יחל בארה"ב באביב, ומחברת סמל"ת, יבואנית ג'יפ, נמסר החלטה לגבי שיווקו בישראל עדיין לא התקבלה.

תערוכת לוס אנג'לס 2018: המקום בו מאזדה 3 וטויוטה קורולה ייפגשו


הונדה - יצרנית הרכב היפנית תחשוף דור חדש לפספורט (Passport), שם היסטורי שחוזר הפעם ברכב פנאי עם שבעה מושבים. זה ימוצב בין הונדה CR-V הקומפקטי שנמכר בישראל לבין הפיילוט (Pilot) הגדול שלא, וכמתחרה ליונדאי סנטה פה. עדיין לא ידוע אם הפספורט מיועד גם לאירופה, ומשם לישראל.



טויוטה - רגע אחרי שחשפה אותה באירוע סגור בישראל, ואחר-כך רשמית בסין וקליפורניה במקביל, טויוטה תביא את הקורולה סדאן החדשה לתערוכת לוס אנג'לס. בתערוכה תיחשף לראשונה גרסת הכלאיים במפרט אמריקאי. בנוסף, טויוטה תציג גרסת TRD ספורטיבית של האבאלון וקאמרי - שתיהן ככל הנראה לא יגיעו לישראל.



יונדאי - תציג בתערוכה את הפליסייד (Palisade), רכב הפנאי הגדול והיקר ביותר שלה. זה רכב הפנאי הגדול ביותר מאז הופסק ייצור הוורקרוז ב-2012 (רכב שהגיע לישראל לתקינה תחת השם ix55, אך לבסוף לא שווק כאן). הסיכויים לראות בישראל את הפליסייד - שיהיה ככל הנראה גדול עוד יותר מה-ix55, אינם גדולים, ואנחנו נסתפק כנראה באחיו ה"קטן", הסנטה פה.



לינקולן - יצרנית רכבי היוקרה האמריקאית תחשוף סוף-סוף את האביאטור, אחרי שהציגה אותו באביב בגרסת טרום-ייצור. הדגם הסדרתי צפוי להיות כמעט זהה, ויתבסס על פלטפורמה משותפת לפורד אקספלורר. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשיווק לינקולן בישראל.



מאזדה - ככל הנראה הופעת הבכורה המשמעותית ביותר לשוק הישראלי, תגיע בלוס אנג'לס דווקא מיצרנית הרכב היפנית. זו תציג בתערוכה את מאזדה 3 החדשה, דור רביעי למשפחתית הקומפקטית שהייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל בעבר, וכיום מסתפקת במקום השני מבין המשפחתיות (אחרי טויוטה קורולה). מאזדה 3 החדשה תוצג בגרסאות האצ'בק וסדאן, עם פלטפורמה חדשה לחלוטין ומנוע מסדרת סקאייאקטיב-X - שמבטיח לפי מאזדה יעילות דומה למנוע דיזל. ה-3 החדשה צפויה בישראל בסוף 2019.

תערוכת לוס אנג'לס 2018: המקום בו מאזדה 3 וטויוטה קורולה ייפגשו


מרצדס - חטיבת הביצועים של מרצדס, AMG, צפויה להציג שתי גרסאות חדשות של ה-GT. בשלב זה עדיין לא ידוע באילו גרסאות בדיוק מדובר.

תערוכת לוס אנג'לס 2018: המקום בו מאזדה 3 וטויוטה קורולה ייפגשו


ניסאן - המשפחתית הגדולה של ניסאן, המקסימה, תגיע לתערוכה לאחר שעברה מתיחת פנים קלה. העיצוב נותר כמעט ללא שינוי, אבל המקסימה תצטייד בהזדמנות במערכות בטיחות מתקדמות, שיסייעו לה בתחרות מול מתמודדות צעירות ממנה. השיווק בישראל צפוי להתחיל באוקטובר 2019.

תערוכת לוס אנג'לס 2018: המקום בו מאזדה 3 וטויוטה קורולה ייפגשו


סובארו - מכונית הכלאיים הנטענת משקע הראשונה בתולדות סובארו, על בסיס ה-XV המוכרת, תוצג בלוס אנג'לס עם טווח נסיעה חשמלי צנוע של 27 ק"מ בלבד בין טעינות. מחברת סמל"ת, יבואנית סובארו, נמסר כי עוד לא הוחלט לגבי שיווק בישראל, ואם כן לא לפני 2020.



פולקסווגן - תערוכת הרכב של קליפורניה תהיה גם הבמה לפרידה מאחד הדגמים המיתולוגיים של פולקסווגן, החיפושית ה"חדשה". מהדורה אחרונה בהחלט של הדגם הוותיק תוצג שם, ולא צפויה להגיע לישראל. לפי שעה אין תוכניות ליורשת מודרנית לחיפושית, לפחות לא במתכונת דומה לדגם היוצא.

תערוכת לוס אנג'לס 2018: המקום בו מאזדה 3 וטויוטה קורולה ייפגשו


פורשה - חובבי ה-911 יזכו להופעת בכורה של הדור החדש למכונית הספורט, תחת שם הקוד "992". ה-911 החדשה תהיה גדולה מבעבר ותציע בסיס גלגלים ארוך משמעותית, בין היתר גם כדי לאפשר התקנת מצברים לגרסת כלאיים. לפי השמועות, עם זאת, גרסה כזו לא צפויה בהתחלה ותצטרף למבחר כנראה רק לקראת מתיחת הפנים בעוד מספר שנים.

תערוכת לוס אנג'לס 2018: המקום בו מאזדה 3 וטויוטה קורולה ייפגשו


קיה - החדשה הגדולה של קיה בלוס אנג'לס תהיה הסול החדשה, מכונית הקרוסאובר שתנסה לקחת עוד צעד לכיוון רכבי הפנאי. זה יקרה בסיוע גרסת "X-Line" חדשה עם איפור שטח, שתצטרף לדגמים המוכרים וגם לגרסה החשמלית - שחוזרת לסיבוב נוסף. בשלב זה לא ברור אם הדור השלישי של הסול יוצע כלל בישראל, לאחר ששני הדורות הראשונים לא זכו להצלחה מסחררת (במונחי קיה אצלנו).