מאזדה חשפה בתערוכת לוס אנג'לס את ה-3 החדשה, דור רביעי למשפחתית הקומפקטית ששני הדורות הראשונים שלה היו המכונית הנמכרת ביותר בישראל. הדור החדש מאמץ שפת עיצוב מודרנית עם קווים חלקים יותר, בסיס גלגלים גדול יותר לטובת מרווח משופר ומנוע שמבטיח חסכון משמעותי בדלק.

מאזדה 3 החדשה הוצגה בגרסאות האצ'בק (חמש דלתות) וסדאן (ארבע דלתות), שתיהן עם דימיון ניכר למכונית התצוגה קאי שנחשפה מוקדם יותר השנה. זה אומר שהחרטום כעת בולט יותר, עם סבכה קדמית ענקית, מראה נמוך ורחב יותר ותא נוסעים בעיצוב חדש לחלוטין. למעשה, תא הנוסעים מציג את הקפיצה הגדולה ביותר קדימה - עם שפת עיצוב חדשה ומינימליסטית.

המכונית החדשה מציגה אורך של 466 ס"מ (446 בהאצ'בק), רוחב של 180 ס"מ, גובה של 144.5 ס"מ (144 בהאצ'בק) ובסיס גלגלים של 272.5 ס"מ. מדובר בצמיחה של 2.5 ס"מ במרחק בין הסרנים, שמונה ס"מ באורך הכללי בסדאן (ס"מ פחות בהאצ'בק), בעוד הרוחב והגובה נותרו דומים (179.5 ו-146.5-145 ס"מ בדור היוצא בהתאמה).



ה-3 החדשה תוצע עם ארבעה מנועים - יחידות הסקאייאקטיב-G הוותיקות בנפח 1.5 ו-2.0 ליטר חוזרות בדור החדש, לצד מנוע סקאייאקטיב-X - יחידת כוח מודרנית בנפח 2.0 ליטר שמאזדה מבטיחה כי תביא חסכון של עשרות אחוזים בתצרוכת הדלק, בהשוואה למנוע ה-2.0 ליטר בנזין הוותיק. בשלב זה אין פרטים טכניים לגבי אף אחד מהמנועים. בנוסף תוצע גם גרסת דיזל שאינה רלוונטית לישראל (סקאייאקטיב-D בנפח 1.8 ליטר).

רשמי: מאזדה 3 החדשה


מנוע הסקאייאקטיב-X ישמש בסיס גם לגרסאות כלאיים, בהן גרסה מתונה בה מערכת אגירת אנרגיה מאפשרת כיבוי מוקדם של המנוע, סיוע להאצה וחסכון בדלק בגלישה. גרסת כלאיים נטענת משקע של ה-3 צפויה אף היא בהמשך.

רשמי: מאזדה 3 החדשה


בדור החדש, מאזדה מציעה שוב תיבת שישה הילוכים אוטומטית (או ידנית שלא תגיע אלינו) והנעה קדמית. כן תוצע גרסת הנעה כפולה שלא ידוע אם תוצע בישראל. כל גרסאות ה-3 מוצעות עם צמיגי 205/60 וחישוקי "16 או 215/45 וחישוקי "18.

רשמי: מאזדה 3 החדשה


במאזדה מבטיחים שיפור משמעותי לבידוד הרעשים, תודות לבידוד כפול ופחות חורים ברצפה ובחומרי הבידוד השונים. גם החומרים עצמם שודרגו לכאלו הסופגים טוב יותר רעשים בתדרים שמפריעים לאוזן אנושית. כיול מתלים חדש ותכנון טוב יותר של חומרים סופגים, אמור להפחית גם רעידות על-גבי שיבושים וכביש שאינו סלול היטב.

רשמי: מאזדה 3 החדשה


הדור החדש גם מוסיף מערכות בטיחות חדשות, בהן התרעת הירדמות נהג - כולל זיהוי של מצב העיניים והערכת מודעות הנהג לסיכונים, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת, התרעת רכב חוצה בצומת ולראשונה במאזדה - כרית אוויר לברכי הנהג. מאזדה גם תציע לראשונה ב-3 בקרת שיוט אדפטיבית, שבפקקים בכביש בינעירוני מאפשרת נהיגה אוטונומית (שליטה בהאצה, בלימה והיגוי).

רשמי: מאזדה 3 החדשה


עוד פרטים על ה-3 החדשה במפרט האירופאי, המיועד גם לישראל, צפויים בחודשים הקרובים. מחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נמסר כי שיווק הדגם החדש יחל בסוף שנת 2019.