רכב פנאי חדש ללינקולן: אביאטור (Aviator, טייס). בתערוכת לוס אנג'לס שתיפתח לקהל הרחב בשישי הקרוב (ועד ה-9 בדצמבר), חטיבת היוקרה של פורד תציג את רכב הפנאי החדש, עם שבעה מושבים וטכנולוגיית כלאיים מתקדמת.

האביאטור יוצע עם מנועי V6 טווין-טורבו בנזין, עם נפח של 3.0 ליטר, 400 כ"ס ו-55.5 קג"מ ותיבת עשרה הילוכים אוטומטית. גרסה נוספת, שתכונה "גרנד טורינג" (Grand Touring), תוסיף לכך מנוע חשמלי ואפשרות לטעינה משקע, לטובת הספק מרבי של 450 כ"ס ומומנט מרבי של 83.2 קג"מ. לינקולן לא מפרסמת נתוני ביצועים, תצרוכת דלק או טווח חשמלי בשלב זה, וגם מידות הרכב - שמבוסס על פלטפורמה משותפת לפורד אקספלורר הבא - לא פורסמו.

הרכב החדש יציע מתלים מתכווננים עם חיישנים לזיהוי שיבושים, כך שניתן לקבוע בתוך אלפיות שנייה את קשיחות המתלה הרצויה בכל אחד מארבעת הפינות. המתלים גם כוללים הגבהה לנהיגת שטח והנמכה במהירות של יותר מ-113 קמ"ש, לשיפור היעילות האווירודינמית. הרכב יוכל לרדת עוד יותר בעמידה לצורך כניסה ויציאה והעמסת מטען.

לינקולן אביאטור - לשייט ביוקרה עם שבעה נוסעים


חידוש נוסף הוא במפתח - או ליתר דיוק בהיעדרו. נעילת הרכב, התנעה מרחוק, פתיחת הדלת האחורית החשמלית ובחירת מאפיינים שונים, ניתן יהיה לבצע באמצעות יישומון ייעודי לטלפון חכם, גם מרחוק.

אבזור הבטיחות עשיר, וכולל בין היתר בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התראת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה בצומת ובנסיעה לאחור (כולל זיהוי עצמים נמוכים בתמרוני חנייה), התרעת הירדמות, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ומצלמת נסיעה לאחור עם ניקוי.

לינקולן אביאטור - לשייט ביוקרה עם שבעה נוסעים


אבזור המותרות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם זיהוי שלטים והתאמת מהירות אוטומטית לפיהם, כמו גם סיוע בהיגוי - כך שלמעשה בתנאים מסוימים (בעיקר פקקים בכביש בינעירוני) האביאטור מסוגל לנסוע כרכב אוטונומי.



כן יוצעו מסך "12.3 ניתן להתאמה להעדפות הנהג במקום לוח מחוונים, טעינה אלחוטית לטלפון חכם, מושב נהג עם 30 אפשרויות כיוון ומערכת שמע עם עד 28 רמקולים. ואת צלילי ההתרעה השונים, לינקולן הקליטה בסיוע לא אחרת מאשר התזמורת הסימפונית של דטרויט.



נכון לעתה אין תוכניות לתחילת שיווק מותג לינקולן בישראל. בהתאם, את האביאטור נראה כאן ככל הנראה רק בייבוא אישי.