אחרי אודי אי-טרון, מגיע התור האי-טרון GT. אודי חשפה בתערוכת לוס אנג'לס מכונית תצוגה חדשה, שתהפוך בתוך שנתיים ובשינויים קטנים יחסית לדגם סדרתי. זוהי מעין קופה ארבע דלתות בסגנון אודי A7, עם הנעה חשמלית ללא מנוע בעירה פנימית.

החברה החדשה במשפחת אי-טרון (e-tron) מצוידת בשני מנועים חשמליים - אחד לכל סרן - ובהספק מערכת כולל של 590 כ"ס. הכוח מגיע לכל ארבעת הגלגלים לפי צורך בחלוקה נשלטת מחשב, בלי חיבור פיזי בין הסרנים כמו במערכת הנעה כפולה שגרתית.

באודי מעריכים כי האי-טרון GT מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות ול-200 קמ"ש בתוך 12 שניות. המהירות המרבית שלה מוגבלת ל-240 קמ"ש, לחסכון באנרגיה. עם מצברים בעלי קיבולת של 90 קילוואט-שעה, אודי מעריכה כי ה-GT תוכל לנסוע יותר מ-400 ק"מ בין טעינות.

אודי חשמלית חדשה - בייצור עוד שנתיים


נתוני ביצועים וטווח סופיים צפויים לקראת השקת הדגם ב-2020. באודי מעריכים כי באמצעות עמדת טעינה מהירה (800 וולט), החשמלית החדשה תוכל להציע טווח נסיעה של 320 ק"מ בתוך 30 דקות ממצבר ריק (80-0 אחוז).

אודי חשמלית חדשה - בייצור עוד שנתיים


ל-GT אורך של 496 ס"מ, רוחב של 196 ס"מ, גובה של 138 ס"מ ובסיס גלגלים של 290 ס"מ. למרות דימיון מסוים בעיצוב ל-A7, היא שרירית יותר ובעלת מראה מעט עתידני, חלק מכך כמובן נובע מאיפור התצוגה שלא כולו יגיע לייצור. ה-GT היא אחות לרכיבים שונים לחשמלית הראשונה של פורשה, הטאייקאן, שצפויה להיחשף רשמית בשנה הבאה.



האי-טרון GT היא אחת מתוך שלוש מכוניות חשמליות שאודי תציג בשנתיים הקרובות. הראשונה כבר הגיעה לישראל (להזמנה, אך השיווק יחל באביב 2019), רכב הפנאי אי-טרון. דגם שני המבוסס על האי-טרון, אך עם מרכב "קופה" מונמך ותחת השם "אי-טרון ספורטבק", צפוי להיחשף ב-2019. אודי תציג 12 מכוניות חשמליות כולל אלו עד 2025, בהן גם דגמי סדאן וסטיישן ורכבי פנאי נוספים.