מקרה יוצא דופן מדווח מקליפורניה, שם שוטרי תנועה נאלצו לבצע מרדף מסוכן במהירות גבוהה, אחרי רכב אוטונומי שנהגו השתוי (והמנמנם בכבדות) לא שעה לקריאותיהם לעצור. המכונית נעצרה לבסוף רק לאחר שהשוטרים ביצעו מספר תרגילי נהיגה מרשימים ומסוכנים, תוך שהנהג ממשיך לישון עד לעצירה המוחלטת של הרכב.

עיתון ה"סן פרנסיסקו גייט" מדווח כי המקרה התרחש בכביש 101 בסמוך לרדווד סיטי, בין סן פרנסיסקו בצפון לפאלו אלטו בדרום, אליה נסע כפי הנראה חשוד. השוטרים זיהו כי הנהג ישן בתוך המכונית, מדגם מודל S, בזמן שזו נעה במהירות של יותר מ-110 קמ"ש, וכרזו לנהג לעצור. אלא שלאחר זמן מה הבינו כי הוא אינו שומע אותם, וכך החל מבצע מורכב לעצירת המכונית.

ניידת ראשונה התמקמה מאחורי הטסלה - שהייתה במצב "אוטופיילוט" (מצב נסיעה אוטונומי ברמה 2, כזה שדורש מעורבות נהג אנושי). נהגה החל לנסוע בזיגזגים בכדי למנוע מהנהגים מאחור להתקרב, בעוד ניידת שנייה עקפה את הטסלה והתמקמה מולה בנתיב. בהדרגה, ניידת זו האטה עד לעצירה בכדי לגרום לטסלה להאט ולעצור (תכונה של בקרת השיוט האדפטיבית).

טסלה אוטונומית


על-פי הערכת השוטרים, הפעולה ארכה כשבע דקות, בהן הניידות והטסלה צברו מרחק של יותר מ-11 ק"מ - כאשר כל הזמן והמרחק הללו הנהג בה ישן שנת ישרים.

לאחר עצירת המכונית, השוטרים הכו על חלון הנהג - ורק אז הואיל בטובו הנהג, בן 45 מפאלו אלטו, להתעורר ולצאת מהמכונית. הוא נלקח לבדיקת שכרות (ואכן נמצא שיכור), ומשם מיד למעצר.

חשוב לשים לב כי למרות השם המטעה ("אוטופיילוט", טייס אוטומטי), מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה היא למעשה בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת - כזו שיכולה לשמור מרחק מהרכב מלפנים ולשמור על מרכז הנתיב במצבים מסוימים.

היא לא מיועדת כתחליף לנהג אנושי, ואף אמורה להתריע במידה והנהג לא מבצע פעולות נהיגה לאחר זמן מסוים. כעת תידרש בדיקה מדוע המכונית נסעה לאורך זמן כה רב בלי התערבות הנהג, מה שאמור היה להפעיל התרעה קולית וחזותית ואף להוציא אותה ממצב הנסיעה האוטונומי.