22 ימים אחרי שנעצר עם הגעתו ליפן, כנגד יו"ר רנו-ניסאן-מיצובישי, קרלוס גוהן, הוגש כתב אישום. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי התביעה בטוקיו הגישה אתמול (ב') את טענותיה לבית המשפט, לפיהן עיקר החשדות הן בעבירות פיננסיות. בכתב האישום נכלל בכיר נוסף ביצרנית שנחשד בסיוע לגוהן, והיצרנית עצמה (ניסאן).

גוהן נעצר ב-19 בנובמבר, בחשד שהצהיר על הכנסות נמוכות בכמחצית לאורך חמש שנים. בכך החוקרים ביפן חושדים כי הסתיר כ-44 מיליון דולר מתוך כ-88 מיליון שהכניס לכיסו בין השנים 2010 ו-2015.

על-פי ניסאן, שבדיקה פנימית שלה הובילה לפתיחת החקירה, גוהן נעזר בחבר הדירקטוריון גרג קלי, בכדי לזייף את הכנסותיו. קלי הועמד לדין יחד עם גוהן, וכך גם היצרנית בטענה לצהרה כוזבת בדוחות שנתיים.

יפן: הוגש כתב אישום נגד קרלוס גוהן


על-פי דיווחים בתקשורת היפנית, התביעה המקומית מעוניינת לבקש את הארכת מעצרם של שני הבכירים, זאת בגין חשדות חדשים לזיוף הכנסות בשלוש שנים נוספות. אם אכן יוחלט על הגשת אישומים נוספים, גוהן וקלי עשויים למצוא את עצמם שוב במעצר ללא אפשרות לשחרור בערבות.

על-פי מקור בניסאן, ביצרנית חוששים כי המנכ"ל, הירוטו סאיקאווה, ובכירים נוספים עשויים למצוא עצמם כחשודים בפרשה. גוהן הודח ימים ספורים אחרי פרסום דבר מעצרו מתפקידו כיו"ר ניסאן ומיצובישי, אך עדיין אוחז בתפקיד ברנו, שם הוחלט שלא לפטרו אך מונה לו מחליף זמני.

אנליסטים מעריכים כי ניסאן תתקשה להתחמק מאשמה בתיק, בין אם בכירים אחרים ידעו על מעשיו של גוהן או אם פיקוח לקוי הוביל לכך שהמעשים בוצעו בלי ידיעת הגורמים הרלוונטיים. "בדרך כלל, אם מדובר בזיוף מסמכים, החברה יחד עם המואשם תועמד לדין", מסביר עורך הדין והתובע לשעבר נובואו גוהארה. "מעורבות המנכ"ל סאיקאווה הופכת למשמעותית יותר. זה הופך להיות קשה להתעלם מתפקידו בכל זה".

למרות המעצר הממושך, תגובתו של קרלוס גוהן לפרשה - בעצמו או דרך עורך דינו - לא התקבלה. עם זאת, בתקשורת היפנית מדווח כי הוא וסגנו קלי מכחישים את החשדות נגדם.