רגע לפני תערוכת השיפורים של טוקיו, שתיערך השנה ב-13-11 בינואר, סוזוקי וסדנאות שיפורים נוספות חושפות את הפרשנות שלהן לסוזוקי ג'ימני החדש. אותו רכב שטח קטנטן, ששיווקו בישראל צפוי להתחיל בשבועות הקרובים.

סביב הג'ימני התפתחה לאורך השנים תעשיית שיפורים ענפה, גם בישראל, שעיקרה תוספות שונות שהופכות אותו מרכב שטח לגמרי לא רע, לחיית שטח טוחנת סלעים. בהתאם, גם רכבי התצוגה שיוצגו בטוקיו, עוסקים בעיקר בהפיכת הג'ימני לבעל יכולת שטח משופרת.

למשל דגם ה"סורבייב" (Survive, שרד) של סוזוקי, מציע שלל מיגונים לנסיעת שטח - כולל מיגון גחון מלא ומיגוני צד למניעת שריטות ומכות מעצים וסלעים. יש לו גם ערכת סיוע למעבר מכשולים על הגג, שכוללת מסילות ברזל אותן ניתן להניח על הקרקע ליצירת מעין גשר נייד. אם כל זה לא מספיק, כננת ונקודות עיגון לגרירה יסייעו בחילוץ.

סוזוקי ג'ימני החדש - החלה עונת השיפורים
סוזוקי ג'ימני של וואלד אינטרנשיונל

גרסה שנייה של סוזוקי, לוקחת את הג'ימני לעולם הטנדרים - והופכת אותו מהאצ'בק עם שלוש דלתות לרכב עם שתי דלתות ומשטח הטענה פתוח. הטנדר המיניאטורי מצויד בחיפויי עץ בצדדים למראה ה"אמריקאי", צמיגי שטח ותאורה נוספת לנסיעת לילה.

סוזוקי ג'ימני החדש - החלה עונת השיפורים
ג'ימני "סורבייב" של סוזוקי

תאורת לילה תמצאו גם בדגמי התצוגה של סדנאות וואלד אינטרנשיונל (Wald International) ו-H&R, שמציגות כל אחת פרשנות שונה לעולם השטח. בוואלד הלכו על מקסימום שטח, עם צמיגים ענקיים, חיפויי בתי גלגלים ענקיים מפלסטיק וכנף אחורית (שנחיצותה בזחילת שטח די שולית), וגם מאותתים על מכסה המנוע בסגנון מרצדס G-קלאס, כאילו הג'ימני לא קורץ מספיק לעיצוב רכב השטח הגרמני.

סוזוקי ג'ימני החדש - החלה עונת השיפורים
סדנת H&R שילבה שטח עם הנמכת מתלים

ב-H&R בחרו בנוסחה לא פחות מוזרה - מצד אחד צמיגי שטח קשוחים ומרכב עם הסוואה, למקרה שאתם צריכים להתגנב מאחורי מישהו במעלה סלעים נידח, ומנגד הנמכת מתלים של 45 מ"מ, לטובת יציבה קרובה יותר לכביש ומראה קרבי.

סוזוקי ג'ימני רגיל לגמרי

נכון לעתה אף אחד מרכבי התצוגה לא אמור להגיע לייצור, והם בעיקר אמורים לעורר אצלכם השראה לשיפור עצמי של הג'ימני שלכם - עם חלקים שימכרו לכם בשמחה כמובן בסדנאות השיפור השונות. שיווק הג'ימני החדש, בלי שיפורים, צפוי להתחיל בישראל בשבועות הקרובים.