רכב הפנאי הנמכר ביותר באמריקה, פורד אקספלורר, יוצא לדרך חדשה. באירוע מיוחד שנערך במתחם "פורד פילד" של היצרנית, בדטרויט, פורד חשפה את הדור החדש של רכב הפנאי, שצפוי להגיע גם לישראל. זה יקרה ככל הנראה בסוף השנה, עם תחילת מסירות בינואר 2020. האקספלורר החדש יושק באמריקה בקיץ השנה. 

הדור החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה ומציע עיצוב חיצוני ופנימי שונה לחלוטין, אם כי הדימיון לדגמי העבר ברור. הוא ארוך מקודמו בארבעה ס"מ (505), הרוחב נותר ללא שינוי (200 ס"מ), הגובה התכווץ ב-2.5 ס"מ (ל-177.5) ובסיס הגלגלים צמח משמעותית - 302 ס"מ לעומת 286 בדור היוצא. כבעבר, האקספלורר מציע שבעה מושבים, כאשר היצרנית מבטיחה שיפור מורגש מבחינת מרווח לנוסעים ונפח תא מטען (כעת 515 ליטר עם כל המושבים ניצבים ועד 2,486 ליטר עם שתי השורות האחוריות מקופלות).

האקספלורר יוצע בתחילה עם שתי יחידות טורבו-בנזין, כאשר גרסת כלאיים צפויה אף היא בקרוב (אך עדיין לא נחשפו לגביה פרטים רשמיים). מנועי האקו-בוסט (EcoBoost) בדגם החדש יהיו בנפח 2.3 ליטר עם ארבעה צילינדרים, 300 כ"ס ו-43 קג"מ, ו-3.0 ליטר עם שישה צילינדרים, 365 כ"ס ו-53 קג"מ.

פורד אקספלורר 2020 נחשף - בדרך לישראל


שני המנועים זמינים עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית בלבד. הגרסה הבסיסית מצוידת בהנעה אחורית, או כפולה בתוספת תשלום, בעוד גרסת ה-3.0 ליטר תוצע רק עם הנעה כפולה. לרכב החדש מרווח גחון של בין 20 ל-21 ס"מ בהתאם למידת החישוקים ולגרסה, זווית גישה של 21-20.1 מעלות ונטישה של 22.3-22 מעלות - נתונים צנועים כמצופה מרכב פנאי שמיועד בעיקר לנסיעת כביש ושבילים. למרות זאת, פורד תציע מערכת להתאמת תכונות שונות לנהיגת שטח עם שבעה מצבים. זו שולטת, בין היתר, על תגובת מערכת ההנעה (מנוע, מצערת, העברת כוח וכדומה), היגוי ובקרת היציבות.

פורד אקספלורר 2020 נחשף - בדרך לישראל


אבזור הבטיחות התקני עשיר מאשר זה המוצע כיום, וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב חוצה, מצלמת נסיעה לאחור עם ניקוי, מערכת למניעת סינוור וסיוע בבלימה אחרי תאונה, למניעת נזק משני במקרה שהנהג אינו מסוגל להגיב.

פורד אקספלורר 2020 נחשף - בדרך לישראל
פורד אקספלורר - כל הדורות


בתוספת תשלום, פורד תציע גם בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי שלטים (כולל התאמת מהירות אוטומטית בבקרת השיוט), סיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, מצלמות חנייה היקפיות והתרעת רכב בשטח מת מורחבת בזמן גרירת נגרר רחב.

פורד אקספלורר 2020 נחשף - בדרך לישראל


אבזור המותרות התקני ובתוספת תשלום יכלול, בין היתר, מסך מולטימדיה ניצב בגודל "10.1 עם מפות תלת-ממד ומיקוד על-ידי שתי אצבעות (כמו בטלפון חכם), לוח מחוונים דיגיטלי תלת-ממדי עם תצוגה מתחלפת, מערכת שמע עם 14 רמקולים וקישוריות מלאה לאינטרנט - כולל אפשרות לחבר עד 10 מכשירים בו-זמנית בחיבור WiFi.



על-פי פורד, גרסת הבסיס של האקספלורר (שלא מוצעת כיום בישראל), תתייקר ב-400 דולר (כ-1,500 שקל) בלבד, למרות תוספת האבזור. נכון לעתה לא ידוע מהו המפרט הצפוי בישראל, והאם המחיר - שעומד כיום על החל מ-310 אלף שקל - ישתנה בדור החדש.