יצרנית מכוניות היוקרה האמריקאית קאדילק חשפה רכב פנאי חשמלי. באירוע להשקת ה-XT6 החדש, ביצרנית ניצלו את הבמה כדי להציג תמונות ראשונות של רכב פנאי מונע בחשמל, ללא סיוע מנוע בעירה פנימית. זה יהיה רכב ראשון מסוגו של היצרנית, והוא יתחרה בכלי רכב דוגמת אודי אי-טרון ויגואר איי-פייס.

לרכב החדש עדיין אין שם, אם כי העיצוב הנראה בתמונות ככל הנראה קרוב מאוד לגרסה הסופית. בקאדילק גם לא מספקים פרטים כלשהם לגבי הרכב, ובכלל זה מתי יושק, איזו יחידת כוח יציע ומה יהיה טווח הנסיעה. ביצרנית כן מספרים כי חברת האם, ג'נרל מוטורס, החליטה כי יהיו ראשונים להשיק רכב חשמלי על בסיס הפלטפורמה החשמלית החדשה - כך שהרכב החדש קרוב יחסית לייצור.

עוד נמסר כי הרכב החדש יהיה אחד משורה ארוכה של דגמים חשמליים אותם תציג GM בשנים הקרובות תחת מותגיה (קאדילק, שברולט, GMC וביואיק), כחלק מתוכנית ההתייעלות והמעבר לטכנולוגיות מתקדמות - עליה הכריזה לאחרונה מנכ"ל החברה, מארי בארה.

קאדילק מכינה רכב חשמלי ראשון


במסגרת התוכנית, GM צופה לקאדילק השקת דגם חדש אחד לפחות מדי חצי שנה בשנתיים הקרובות. הרכב החשמלי הראשון ככל הנראה לא יהיה אחד מאלו, ויוצג בעוד שנתיים עד שלוש שנים.