לפעמים חלומות מתגשמים - לפחות אם אתה אקיו טויודה, נכדו של מייסד יצרנית הרכב היפנית הגדולה בעולם, טויוטה. בנאום נרגש ומלא הומור שנשא בתערוכת דטרויט, לצד נהג המירוץ פרננדו אלונזו, טויודה חשף את המכונית שנולדה רק בזכות העקשנות שלו ובניגוד כנראה לכל היגיון כלכלי: הסופרה (Supra) החדשה.

כן, 17 שנים אחרי הדור הקודם ושבע שנים מאז החל הפיתוח, ואחרי אין סוף שמועות, הדלפות, קדימונים ודחיות, טויוטה חשפה סוף סוף את הדור החדש של מכונית הספורט. זו שהדורות הקודמים שלה זכו למעמד קאלט בקרב חובבי רכב בכלל ומשפרי רכב בפרט.

כמו ה-GT86 מעליה היא ממוצבת, הסופרה עושה שימוש בפלטפורמה, מנועים ותיבות הילוכים שפותחו יחד עם יצרנית אחרת, ומשמשים גם את השותפה לפיתוח. בעוד בקופה הקטנה השותפה הייתה סובארו, כאן שיתוף הפעולה הוא עם ב.מ.וו, כאשר הסופרה תעשה שימוש במנועי בנזין מוגדשים בנפח 2.0 ו-3.0 ליטר שהגיעו מה-Z4 החדשה.



בניגוד ל-GT86, הפעם טויוטה הייתה מעורבת הרבה יותר בפיתוח, עם הבטחה לשינויים נרחבים לפלטפורמה, דגש נרחב ליכולת דינמית כולל כיול ממושך בנורבורגרינג ולא פחות חשוב - עיצוב שונה בבירור בחוץ ובפנים. בניגוד ל-Z4 פתוחת הגג, הסופרה מוצעת בינתיים רק במרכב קופה (אך כמוה עם שני מושבים בלבד).

טויוטה סופרה - עכשיו זה (באמת) רשמי


למרות שעם אורך כולל של 438 ס"מ היא ארוכה ב-14 מה-GT86 בעלת הארבעה מושבים, וגם רחבה ממנה בתשעה ס"מ (186.5), הסופרה מציעה בסיס גלגלים קצר ב-10 ס"מ (247). משקלה העצמי עומד על בין 1,410 ל-1,520 ק"ג, בין 100 ל-300 ק"ג יותר מ-GT86.

טויוטה סופרה - עכשיו זה (באמת) רשמי


עם הסופרה בטויוטה בחרו כאמור במנועי טורבו, ואלו מספקים החל מ-197 כ"ס ו-32.6 קג"מ בין 1,450 ל-4,200 סל"ד בגרסת הבסיס (ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר), דרך 258 כ"ס ו-40.8 קג"מ בין 1,550 ל-4,400 סל"ד בגרסת הביניים (ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר). בפסגת ההיצע - מנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, עם 340 כ"ס ו-51 קג"מ בין 1,600 ל-4,500 סל"ד.

טויוטה סופרה - עכשיו זה (באמת) רשמי


שלושת המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (אותה ZF8 בה עושה שימוש ב.מ.וו), ומניעים את הגלגלים האחוריים. גרסת הבסיס מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות (7.6 שניות ב-GT86 הקלה משמעותית), האמצעית זקוקה ל-5.2 שניות והבכירה ל-4.3 שניות בלבד.

טויוטה סופרה - עכשיו זה (באמת) רשמי


שימוש בפלטפורמה מודרנית יותר יאפשר לסופרה להציע גם מערכות בטיחות מתקדמות, שחסרות באחיותה הקטנה, ולא פחות חשוב - טויוטה מבטיחה מרכב קשיח משמעותית, מערכת חלוקת כוח בין הגלגלים האחוריים וניהוג משובח. את זה כמובן נאלץ לברר בעצמנו, בהזדמנות הראשונה שתתאפשר.



נכון לעתה לא ידוע האם הסופרה החדשה תוצע בישראל. הדורות הקודמים לא הגיעו אלינו (רובם שווקו עוד טרם כניסת טויוטה לישראל), וה-GT86 הייתה כשלון מסחרי - למרות תג מחיר נמוך בהרבה מזה הצפוי לאחות החדשה. עם זאת, נוכח הבאז הממושך והפופולריות הרבה של המכונית בקרב חובבי הרכב, בהחלט אפשר לקוות שזה יקרה.