בקרוב תחרות אוטו השנה תגיע לקו הסיום (אתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע) ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2019'. בסדרת הכתבות נחשוף בפניכם את חמש המועמדות הסופיות בכל סגמנט. הפעם - מכוניות מיני.
 
מכוניות המיני היו קיימות כאן מאז ומעולם, אבל הצמיחה הגדולה של הקטגוריה בישראל התחילה לפני כעשור, עם הגעתה של סוזוקי אלטו לארץ. הסוזוקי הקטנה הוצעה במחיר שנראה דמיוני לאותה התקופה והחייתה את הסגמנט המונמנם הזה בארץ. מאז הקטגוריה הלכה ותפחה, עם שלל מתמודדות חדשות מהמזרח ומהמערב, כאשר בשנת 2017 קיה פיקנטו עשתה היסטוריה והייתה למכונית הנמכרת בישראל.

אוטו השנה 2019 - מועמדות סופיות בסגמנט המיני

 
טויוטה אייגו
הקטנה של טויוטה הגיעה בסוף שנת 2018 לאחר שעברה מתיחת פנים. העיצוב החיצוני עודכן, גם המנוע ומערכת המולטימדיה, אך גולת הכותרת הינה מערכות בטיחות מתקדמות שנוספו. טויוטה אייגו המחודשת מציעה מראה מעט בוגר מבעבר אך עדיין בעלת אופי צעיר, צבעוני ושובב.
 
יתרונות: עיצוב, אופציה לגג נפתח וצריכת הדלק
חסרונות: מרחב מאחור, עידון תיבה אוטומטית-רובוטית

אוטו השנה 2019 - מועמדות סופיות בסגמנט המיני

 
יונדאי i10
הדור השני של יונדאי i10 הוצג בשנת 2013 ואלינו הגיע שנה מאוחר יותר. הדור החדש הציג תא נוסעים מוצלח בעל אווירה נעימה ותא מטען גדול ביחס לסגמנט. ה-i10 מתהדרת בנוחות נסיעה ועידון טובים ביחס לקטגוריה והרוויחה את מקומה ברשימה הזו בזכות ולא בחסד.

יתרונות: נוחות נסיעה, סביבת נהג, תא מטען
חסרונות: תיבת הילוכים, אין מערכות בטיחות מתקדמות

אוטו השנה 2019 - מועמדות סופיות בסגמנט המיני

 
סוזוקי איגניס
האיגניס הנוכחי הוצג בשנת 2015 והביא עמו בשורה - רכב פנאי במידת מיני. אפשר לומר כי סוזוקי איגניס "פתח" סגמנט לעצמו, והוא נמצא כאן מפני שכרגע סוזוקי היא היחידה שמציעה פנאי-מיני שכזה (רכב פנאי שתוכנן ככזה מההתחלה, ולא גרסה מוגבהת כמו פיאט פנדה הנעה כפולה, למשל). העיצוב חינני, צריכת הדלק נהדרת ואנחנו לא יכולים להפסיק לתהות מתי תגיע גרסת הנעה כפולה שמוצעת אי-שם מעבר לקשת. סליחה, לים.
 
יתרונות: עיצוב, אבזור ונוחות
חסרונות: אין מערכות בטיחות מתקדמות, רועש
 
אוטו השנה 2019 - מועמדות סופיות בסגמנט המיני


קיה פיקנטו
הדור השני של קיה פיקנטו הוצג בשנת 2017 והגיע אלינו בסוף אותה השנה. את הנעליים הגדולות של הדור הקודם היא הצליחה למלא, והייתה למיני הנמכרת ביותר בשנת 2018; והיא אף השלישית הנמכרת בדירוג הכללי.
 
יתרונות: עיצוב, תא מטען, אחריות
חסרונות: נוחות נסיעה, תיבת הילוכים

אוטו השנה 2019 - מועמדות סופיות בסגמנט המיני

 
שברולט ספארק
ממש טרום כתיבת שורות אלו, הגיעה אלינו שברולט ספארק לאחר שעברה מתיחת פנים ראשונה. השינויים הגדולים מתבטאים בתוספת אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות. היא עדיין מציעה מנוע גדול וחזק ביחס לקטגוריה, ועתה מוצעת גם עם חמש שנות אחריות (שלוש מלאות ועוד שנתיים חלקיות).
 
יתרונות: ביצועים, אבזור, אחריות
חסרונות: תא מטען