יצרנית הרכב סקודה חשפה תמונה וסרטון ראשונים, מהם ניתן להתרשם חלקית מרכב פנאי חדש של המותג. כן, אחרי סקודה קארוק ואחיו הגדול סקודה קודיאק, הצ'כים לא איבדו את התיאבון ומכינים רכב פנאי שלישי - שיהיה האח הקטן בחבורה.

הרכב החדש, ששמו עדיין לא ידוע, יתבסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן, ויהיה דומה מבחינת גודל לסיאט ארונה המשווק בישראל ופולקסווגן T-קרוס שעדיין לא. זה אומר אורך של כ-415 ס"מ, רוחב של כ-178 ס"מ, גובה של כ-155 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 257 ס"מ בקירוב.

סקודה לא מספקת פרטים רשמיים כלשהם, ושומרת אותם להופעת הבכורה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ. אז נוכל להתרשם מהעיצוב במלואו, שככל הנראה יהיה דומה למדי לרכב התצוגה ויז'ן X מתערוכת ז'נבה 2018.

סקודה תחשוף רכב פנאי נוסף
רכב התצוגה ויז'ן X מתערוכת ז'נבה אשתקד


זה הציע מידות נדיבות יחסית לקטגוריה, וצויד גם בהנעת כלאיים מתקדמת, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר שמניע את הגלגלים הקדמיים - גרסה מוסבת לתדלוק בגז טבעי (CNG) או ביוגז (תערובת של מתאן ודו-תחמוצת הפחמן). המנוע מפיק 130 כ"ס (150 בגרסת הבנזין) ו-25.5 קג"מ, ומשודך למנוע עזר חשמלי שמפיק שבעה קג"מ ומונע ברצועה. המנוע החשמלי משמש כמתנע ומחולל זרם חילופין (אלטרנטור).

נכון לעתה לא ידוע אם סקודה תציע גרסת הנעה דומה גם בדגם הסדרתי, אך גרסת כלאיים שגרתית יותר (בנזין-חשמל) כבר אושרה לייצור. פרטים נוספים לגבי רכב הפנאי החדש צפויים בקרוב. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, נמסר כי הוא יושק בישראל ברבעון הראשון של 2020.