מיני חשפה מהדורת 60 שנה, שמציינת את הזמן שחלף מאז הוצגה לראשונה תחת BMC (ר"ת של British Motor Corporation) ב-1959. המיני המקורית, ששווקה בין היתר תחת מותגי אוסטין, מוריס, לילנד, ריילי ואינוצ'נטי, עוצבה על-ידי אלק איסיגוניס ויוצרה עד לשנת 2000, אז תחת בעלת הבית הנוכחית (ב.מ.וו).

עם השנים המיני - שהפכה לאחר השתלטות ב.מ.וו מדגם בודד למותג שלם - זכתה למעמד קאלט והפכה לאחד העיצובים החשובים והמשפיעים ביותר בתעשיית הרכב העולמית. אין ספור מהדורות מיוחדות, גרסאות, שיפורים ואפשרויות התאמה הוצגו לה, ובאותה מסורת מגיעה כעת "מהדורת 60 שנה" המיוחדת.

זו מבוססת על הדור השלישי של מיני האצ'בק מבית ב.מ.וו, והיא תוצע במרכב שלוש או חמש דלתות ועם המנועים המוכרים - 1.5 ליטר טורבו (136 כ"ס) בגרסת ה"קופר", 2.0 ליטר טורבו (192 כ"ס) ב"קופר S". גרסאות דיזל יוצעו באירופה, אך לא בישראל.



המהדורה המיוחדת נחשפה בצבע ירוק מירוצים בריטי, מהצבעים הפופולריים ביותר במיני, אך תוצע גם באפור, כסוף, כחול ושחור. לכל צבע יותאמו בתי מראות וגג בגוון שונה (לבן או שחור), ויש גם פסי מירוץ בעיצוב ייחודי עם תג "60 שנה" על מכסה המנוע.

מיני חוגגת 60 במהדורה מיוחדת


את אותו התג תמצאו גם ליד המאותתים בצדי המרכב, בספי הדלתות, על גלגל ההגה, משענות הראש ואם זה לא מספיק - גם מוקרן על הכביש על-ידי מקרן עם נורות לד כשהדלת פתוחה. את המראה המיוחד משלימים חישוקי "17 דו-גווניים בעיצוב שונה.

מיני חוגגת 60 במהדורה מיוחדת


מפרט האבזור התקני והאופציונלי כולל גם הגה מצופה עור, מושבי ספורט עם ריפודי עור, תאורת לד מלא מלפנים ומאחור כולל פנסי ערפל קדמיים ופנסים בעיצוב דגל בריטניה מאחור. הגרסה החדשה תהיה זמינה בישראל מהקיץ הקרוב, אז גם נדע מה יהיה מחירה. כיום מחיר קופר רגילה עומד על החל מ-161.5 אלף שקל, ואילו קופר S עולה החל מ-210 אלף.