בקרוב תחרות אוטו השנה תגיע לקו הסיום ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2019'. בסדרת הכתבות נחשוף בפניכם את חמשת המועמדים הסופיים בכל סגמנט. הפעם – רכבי פנאי קומפקטיים.
 
קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים היא אחת הצומחות ביותר בשנים האחרונות בעולם, וגם בישראל. בשנת 2018 הייתה זו הקטגוריה הגדולה ביותר בשוק המקומי, כאשר 5 מתוך 10 הדגמים הנמכרים בישראל שייכים לקטגוריה זו. רכב הפנאי הקומפקטים מציעים מראה אופנתי ומרחב מספק למשפחה במחיר קצת יותר גבוה משל משפחתית. למרות שרובם לא נמכרים (לעיתים לא מוצעים כלל) עם הנעה כפולה הם מאפשרים יכולת שטח קלה בזכות מרווח גחון עדיף – מתאים בדיוק לטיולי סוף שבוע עם הילדים.
 
 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים


מאזדה CX-5
בסוף שנת 2016 מאזדה הכריזה על דור חדש של מאזדה CX-5, וזה הגיע אלינו בסוף שנת 2017. למעשה מדובר במתיחת פנים עמוקה, אבל השינויים רבים וטובים כך שמאזדה החליטה להכריז עליו כדור חדש. ההופעה מבחוץ עדכנית יותר, וגם תא הנוסעים עוצב מחדש ומשדר ניחוח פרמיום – הן בנראות והן בחומרים. התנהגות הכביש הטובה נשמרה, נוחות הנסיעה טובה והמרחב לנוסעים ומטען נדיב למדי.
 
יתרונות: סביבת נהג איכותית ונאה, נוחות נסיעה, מרחב לנוסעים
חסרונות: מנוע ה-2.0 חסר מחץ, מחיר התחלתי גבוה

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים

 
סובארו פורסטר
הדור הנוכחי של סובארו פורסטר שהוצג בתחילת שנת 2018 הוא דור חדש לחלוטין. הוא הגיע אלינו בסוף אותה שנה ומוצע עם מנוע אחד, גדול וחזק יחסית לקטגוריה – 2.5 ל' המפיק 182 כ"ס. באופן ייחודי לפורסטר מערכת הנעה כפולה בכל הגרסאות והוא נחשב לבעל יכולת שטח טובה ביחס לקטגוריה. הוא גם גדול ומרווח לנוסעים ומטען ומציע נוחות נסיעה טובה. מחפשים רכב פנאי קומפקטי שבאמת מאפשר למתוח איברים בשטח? בדקו את הפורסטר.
 
יתרונות: נוחות נסיעה, ביצועים, יכולת בשטח, אחריות, מרחב פנים לנוסעים ומטען, מערכות בטיחות
חסרונות: צריכת דלק, מחיר התחלתי גבוה
 
 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים


סקודה קארוק
סקודה קארוק הוצג בשנת 2017 והחליף את היטי החביב בתור רכב הפנאי הקומפקטי של המותג. כיאה לסקודה הוא מציע מרחב פנים נדיב לנוסעים ולמטען עם שלל פתרונות פרקטיים חכמים לאחסון חפצים. הוא מוצע עם מגוון רחב של מנועים מוגדשים ויעילים – כאשר המנוע הגדול (1.5 ל') מציג גם ביצועים טובים. נוחות הנסיעה טובה, התמחור הוגן והוא מגיע מ"בית טוב" – מתמודד ראוי ברשימה.
 
יתרונות:
נוחות נסיעה, צריכת דלק, מערכות בטיחות
חסרונות: עיצוב פשוט מבחוץ ובפנים, ריסון מרכב

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים

 
פיג'ו 3008
הדור השני של פיג'ו 3008 הוצג בשנת 2016 והציג מהפך – במקום המראה המיניוואני של הדור היוצא קיבלנו רכב פנאי נאה מבחוץ ומרשים מבפנים בזכות עיצוב מסותת ותא נוסעים מרהיב. העיצוב מגובה במגוון מנועי דיזל ובנזין מוגדשים ויעילים, נוחות והתנהגות טובים ומרחב ראוי לנוסעים ולמטען. שילוב התכונות האלה הפך אותו למנצח סדרתי במבחנים השוואתיים שערכנו.
 
יתרונות: עיצוב חוץ ופנים, נוחות נסיעה, מערכות בטיחות, ביצועים בבנזין, צריכת דלק בדיזל
חסרונות: הנדסת אנוש, איכות הרכבה סבירה

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים

 
קיה נירו
רכב הפנאי הקומפקטי ההיברידי של קיה הצליח לדחוק את הספורטאז' מהרשימה בעיקר בזכות היצע רחב של מערכות הנעה ידידותיות לסביבה. בגרסת הבסיס קיה נירו מציע מערכת הנעה היברידית וחסכונית, אבזור נדיב, מערך בטיחותי עשיר ומרחב טוב לנוסעים ומטען. באופן ייחודי למדי הוא מוצע גם בגרסת פלאג-אין ובקרוב צפויה להגיע גם גרסה חשמלית מלאה. מי אמר פנאי עם אמירה ירוקה?
 
יתרונות: צריכת דלק, אבזור, מערכות בטיחות, מרחב לנוסעים
חסרונות: נוחות נסיעה בעיר, לא נראה כמו רכב פנאי, רעשי דרך