חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, החלה לשווק את ה-AMG GT ארבע דלתות כמעט שנה לאחר שהוצגה בתערוכת ז'נבה. דגם זה מצטרף ל-AMG GT קופה במבחר העצמאי של חטיבת הספורט של מרצדס (בניגוד לגרסאות AMG לדגמים הרגילים של מרצדס).

העיצוב דומה לזה של AMG GT, אבל הדגם מבוסס על פלטפורמה MRA המשרתת את מרצדס E קלאס וכמובן CLS החדשה, ואינו גרסת ארבע דלתות של מכונית הקופה. זו מכונית עצמאית ראשונה של AMG עם ארבע דלתות וארבעה או חמישה מושבים.

מרצדס-GT AMG ארבע דלתות – החל ממיליון שקל


הדברים החשובים
הדגם מוצע עם מנועי שישה צילינדרים בגרסאות 43 ו-53, ובראש הפירמידה מתייצב מנוע V8 כפול-מגדשים בגרסת 63S.

גרסת 43 מצוידת במנוע 3.0 ליטר טורבו שישה צילינדרים בטור, חדש יחסית של מרצדס, המשרת גם את ה-CLS, ומשולב בו מערך היברידי מתון ומגדש חשמלי להקטנת השהיית הטורבו. לתיבה האוטומטית תשעה הילוכים וההנעה אחורית. ההספק 367 כ"ס, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.9 שניות והמהירות המרבית 270 קמ"ש. לגרסת 53 אותו מנוע, ההספק 435 כ"ס, זמן ההאצה ל-100 קמ"ש 4.5 שניות, והמהירות המרבית 285 קמ"ש; התיבה זהה אבל ההנעה כפולה.  

מרצדס-GT AMG ארבע דלתות – החל ממיליון שקל


בקצה המבחר נמצאת כאמור גרסת 63S המצוידת במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר, המייצר 639 כ"ס, ואלה יביאו אותה ל-100 קמ"ש תוך 3.2 שניות בדרך למהירות מרבית של 315 קמ"ש. זה הרכב החזק והמהיר ביותר של מרצדס כיום, והוא מחזיק בשיא ההקפה במסלול הנורבורגרינג לדגם בעל ארבעה מושבים: 7:25:41 דקות.

עוד דברים חשובים
בכל הגרסאות מתלים עם בולמים נשלטים אלקטרונית, ול-S63 גם קפיצי אוויר, היגוי אחורי, תושבות מנוע דינאמיות, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וגם מצב ניהוג "דריפט". כמו בדגמים הגדולים של מרצדס, גם כאן מחוונים מוקרנים וצג מדיה גדול במרכז, מערכת שמע של בורמיסטר, וכמובן עור נאפה איכותי. הדגם מוצע עם שפע מערכות בטיחות, בהן בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מרצדס-GT AMG ארבע דלתות – החל ממיליון שקל


המחירים: החל ממיליון שקל לגרסת הבסיס, החל מ-1.25 מיליון ל-53 והחל מ-1.72 מיליון שקל ל-63S.