עונת 2019 של אליפות הראלי העולמית, WRC, יצאה לדרכה ביום חמישי האחרון עם ראלי מונטה קרלו. ראלי מונטה קרלו הוזנק לראשונה ב-1911 והיה האירוע שפתח את עונת WRC מאז ייסודה ב-1973 (להוציא 2009-2011). על השינויים שעברו הקבוצות והנהגים כתבתנו לקראת פתיחת העונה.
 
מונטה קרלו – 100, פעמיים
מסלול הראלי קוצר ב-65 ק"מ פחות, בהתאם לתקנות FIA שנועדו לקצר את המרחק הכולל של מירוצים כאלה מ-500 ל-350 ק"מ. הרבה סימני שאלה ריחפו מעל אוג'ייה וקבוצתו החדשה (ישנה) סיטרואן: מכונית חדשה ורק עוד רכב אחד בקבוצה בניגוד לשלושה סך הכל באחרות. בנוסף, הדגם בו התחרה, C3, לא הצטיין בשנה שעברה והתמקם עם קבוצתו במקום האחרון.   
 
ולמרות כל הבעיות אלה הגיע אוג'יה למקום הראשון במה שייזכר כראלי מונטה קרלו הצמוד ביותר. אוג'יה מצידו הצליח לחזור על ניצחונו הראשון בראלי, לפני עשר שנים, אז עם פיג'ו, וכעת עם סיטרואן, המציינת 100 שנים להיווסדה ועשתה זאת גם עם 100 ניצחונות בראלי, הישג שאין לאף יצרנית.

WRC מונטה קרלו 2019 - ניצחון היסטורי לסיטרואן

 
טימו סונינן בפיאסטה החליק כבר ביום חמישי בלילה ואיבד כל סיכוי לתוצאה טובה. כריס מיק, באותו לילה, סבל מתקר, איבד שתי דקות ואיתן סיכוי לפודיום. הדרך עבור סיטרואן לא הייתה פשוטה. נהגה השני, לאפי, ריסק את המתלה הקדמי ביום שישי, פרש לאותו יום ולמחרת, בעקבות בעיית מנוע פרש לגמרי.
 
בבוקר יום שישי, בסטייג' 6, ת'ירי נוביל ביונדאי, שהוביל עד אותו שלב, פנה בצומת לדרך הלא נכונה ושילם על הטעות ב-19 שניות ובאובדן המקום הראשון. בסטייג' הבא, אויטק טאנאק סבל מתקר, איבד שתי דקות וירד למקום השביעי. באותו סטייג' ניצח סבסטיאן לואב, לראשונה ביונדאי, לא רע בהתחשב בכך שבחן את המכונית יום אחד בלבד.
 
ביום שבת, בסטייג' 9 פגע אנדראס מיקלסן עם i20 שלו באבן שריסקה הגלגל האחורי ואת המשך התחרות. בסטייג' הבא החליק אלפין אוונס מהכביש ליער ופרש לחלוטין מהראלי ללא נקודות. אויט טאנאק שמר על קור רוח, עלה מהמקום השביעי לחמישי עם ניצחון בארבעה סטייג'ים, מרחק 20 שניות מהמקום הרביעי. במקום הרביעי היה יארי-מאטי לאטוולה בטויוטה שניהל מאבק על המקום השלישי עם סבסטיאן לואב שהתחרה במונטה קרלו לאחרונה ב-2015. במקום השני התמקם לאחר יום שבת ת'יירי נוייביל, 4.3 שניות מסבסטיאן אוג'ייה במקום הראשון.

WRC מונטה קרלו 2019 - ניצחון היסטורי לסיטרואן

 
לקראת יום ראשון, עם 4 סטייג'ים ו-64 ק"מ בלבד שנותרו לתחרות, ניהלו נוייביל ואוג'ייה קרב מאוד צמוד, ובסטייג' לפני האחרון, עמד הפער ביניהם על 0.4 שניות בלבד! אוג'ייה סבל ממצערת בעייתית, אבל הוא זה שניצח, מקדים את נוייביל ב-2.2 שניות(!), הפער הקטן ביותר אי פעם בראלי זה. בנוסף, השוואה אוג'ייה השווה שני שיאים: פעם שישית ברציפות ושביעית סך הכל במספר הניצחונות, כמו הישגו של לואב; ניצח בראלי עם 4 יצרניות שונות (פיג'ו, פולקסווגן, פורד, סיטרואן),  כמו וולטר רוהל אי אז בשנות ה-80.
 
אויט טאנאק הגיע למקום השלישי ועלה לפודיום לאחר שניצח בשבעה סטייג'ים, וחלף ביום האחרון על-פני לואב ולאטוולה, שהסתפקו במקומות הרביעי והחמישי בהתאמה. במקום השישי, בטויוטה השלישית, כריס מיק, שהרשים בפעם הראשונה שלו ביאריס.


 
עבור M-Sport היה זה מירוץ מאכזב במיוחד, מכיוון שסיימה את הראלי באופן מאוד לא מוצלח; שני נהגים סיימו בעשירייה הראשונה והשלישי לא סיים כלל. סיטרואן, עם ניצחון אך עם שני נהגים לכל העונה, תצטרך למצוא דרך להתגבר על בעיה משמעותית זאת.
 
לאחר המירוץ הראשון, יונדאי מובילה בין היצרניות – ועם נוייביל הכה-צמוד לאוג'ייה ולואב בקבוצה, הפגינה יכולת טובה מאוד. אוג'ייה, ראשון לפני נוייביל וטאנאק, יהיה גם זה שינקה את המסלול המושג בראלי שבדיה, 14-17.2. עם התחלה לוהטת בשלג שבאלפים, נראה שגם בשבדיה יהיה חם מאוד. אנחנו נדווח אז, עד אז כרגיל
 
אליפות העולם במירוצי ראלי, 2019, מונטה קרלו, 24-27.1 – 16 (15)* סטייג'ים, 323.83 (303.79)* ק"מ תחרותיים:
 
WRC מונטה קרלו 2019 - ניצחון היסטורי לסיטרואן

*סטייג' 3 בוטל.
 
אליפות הנהגים במירוצי ראלי (לאחר 1 מירוץ מתוך 14 מירוצים)
סבסטיאן אוג'ייה, סיטרואן C3 – עם 29 נק'
ת'יירי נויביל, יונדאי i20 – עם 21 נק'
אויט טאנאק, טויוטה יאריס – 17 נק'
כריס מיק, טויוטה יאריס – 13 נק'
סבסטיאן לואב, יונדאי i20 – עם 12 נק'
יארי-מאטי לאטוולה, טויוטה יאריס – 10 נק'
גאס גרינסמית', פורד פיאסטה R5 – עם 6 נק' 

WRC מונטה קרלו 2019 - ניצחון היסטורי לסיטרואן


אליפות הקבוצות במירוצי ראלי (לאחר 1 מירוץ מתוך 14 מירוצים)
יונדאי   –   30 נק'
סיטרואן –  25 נק'
טויוטה גאזו – 25 נקודות
פורד M-Sport – עם 14 נק'