מכוניות רכבי יוקרה משני המותגים הגדולים בישראל, מרצדס ואודי, היו נמוכות באופן חריג בחודש החולף - כך עולה מנתונים שמפרסם היום (ד') איגוד יבואניות הרכב. מהנתונים עולה כי מסירות מרצדס ואודי ירדו בקרוב ל-40% בהשוואה לינואר אשתקד, בעוד ב.מ.וו נותרה כמעט ללא שינוי ומותגי היוקרה הקטנים, וולוו ולקסוס, מציגים צמיחה מרשימה.

בכלל השוק, ינואר נפתח חלש במעט ביחס לחודש המקביל אשתקד. למרות צמיחה בקרב חמשת המותגים הגדולים - יונדאי, קיה, טויוטה, סקודה ומיצובישי - השוק התכווץ בכאחוז ל-38,475 יחידות, לעומת 39,019 אשתקד.

יונדאי פותחת את 2019 במקום הראשון, עם צמיחה של 10% לעומת ינואר 2018. קיה שנייה עם צמיחה של 14%, לפני טויוטה שצמחה בשיעור דומה וסקודה עם זינוק של כמעט 28%. צמיחה נאה רושמת גם מיצובישי עם כ-11%.

1609166


ירידות חדות של בין 24% ל-29% נרשמו בפתיחת השנה בחמישייה השנייה - מאזדה, ניסאן, סוזוקי ורנו, ורק הונדה שהתברגה עשירית נהנתה מעלייה נאה של כ-21%. סיאט שבמקום ה-11 פתחה עם עלייה של 14.5%, סיטרואן אחריה עם שיפור של 15.5% ופיג'ו במקום ה-13 עם צמיחה של 6%. מותג אופל, ששייך לקבוצת פיג'ו ולאחרונה הוכרז כי זכיונו יאוחד בתוך מספר חודשים עם המותגים הצרפתיים תחת לובינסקי, קרס בינואר בכ-41% והסתפק במקום ה-26.

1611217


בפלח היוקרה כאמור 2019 נפתחה רע למדי, עם קריסה של 39% במרצדס - שעם 655 יחידות (בניכוי מסחריות) הצליחה לשמור על המקום הראשון לפני אודי (654). מרצדס פתחה גם את 2018 בהובלה ובפער גדול יותר, אך לא הצליחה לשמור עליה בתום השנה. יהיה מעניין לראות אם השנה יחול מהפך בצמרת או שאודי שוב תנצח.

1611291


מבין המותגים הקטנים יותר, וולוו רשמה זינוק מרשים של כמעט 50%, בעוד לקסוס מסרה כמעט פי 3 בהשוואה לינואר 2018.