תחרות אוטו השנה 2019 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעה ההכרזה על הזוכה הגדולה בתחרות ובקטגוריות השונות. בכל קטגוריה התמודדו חמש מכוניות ראויות – אבל רק אחת זוכה. והשנה הזוכה בתואר 'אוטו השנה 2019 בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים' הוא – קיה סטוניק.

קיה סטוניק – אוטו השנה 2019 בקטגוריית רכבי פנאי קטנים

 
קיה סטוניק, רכב הפנאי הקטן של היצרנית, נכנס לסגמנט תחרותי שצומח בקצב גבוה עם שלל דגמים חדשים ממזרח ומערב. בקטגוריה הזו העיצוב מדבר – וכאן הסטוניק פוגע בול. ההופעה החיצונית חיננית ביותר, במיוחד אם בוחרים בצביעה דו-גוונית שלוקחת את ההופעה של סטוניק צעד אחד קדימה.
 
סטוניק מבוסס, כמו מרבית חברי הקבוצה, על הסופרמיני של היצרנית (ריו), אך בניגוד אליה מגיע עם יחידת הנעה עדכנית ומוצלחת – מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל' שמפיק 120 כ"ס ותיבה אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה. הצמד מנפק ביצועים טובים ושומר על צריכת דלק נמוכה.

קיה סטוניק – אוטו השנה 2019 בקטגוריית רכבי פנאי קטנים

 
הקלף האחרון בשרוול של סטוניק הוא התמורה למחיר. מחירו ההתחלתי של סטוניק נמוך ביחס למקובל בקטגוריה, והגרסאות המאובזרות מגיעות לאזורי המחיר המקובלים – אך עם רשימת ציוד נאה ומערך בטיחותי עשיר ומקיף.
 
בנוסף, לסטוניק בונוס שממש לא ציפינו לגלות ברכב שכזה – רכב פנאי להזכירכם – הוא מהנה לנהיגה בכביש המפותל, ובכלל.

קיה סטוניק – אוטו השנה 2019 בקטגוריית רכבי פנאי קטנים

  
לסיכום, רכב הפנאי הקטן הזה מוצע במחיר נמוך יחסית, פרט לכך שהוא חינני למראה בחוץ ובפנים, פרט לכך שהוא מבצע היטב, גם כיף לנהוג בו. כל זה הוביל אותנו לבחור בקיה סטוניק כרכב הפנאי הקטן הנבחר של מגזין אוטו לשנת 2019.