אם אתם מהמיעוט שקונה רכב פנאי בשביל באמת לטייל איתו בשטח, ולא רק להוציא לשכנים את העיניים, טויוטה הכינה עבורכם את הגרסה האולטימטיבית של הראב4 החדש. קבלו את טויוטה ראב4 TRD, שמשופר על-ידי סדנת TRD של טויוטה ומיועד לנהיגת שטח - מעבר ליכולת של רכב פנאי רגיל.

הגרסה החדשה נחשפה בתערוכת שיקגו, ומיועדת לשוק האמריקני - שם טויוטה מציעה מבחר של רכבי פנאי וטנדרים שעברו טיפול TRD לנהיגת שטח של ממש. בדומה לאלו, גם הראב4 המשופר זוכה לשיפורים שעיקרם לסייע לו לצלוח אתגרים גדולים יחסית, גם אם עדיין לא מדובר ברכב שטח של ממש.

הראב4 TRD מבוסס על רמת הגימור האמריקנית "אדוונצ'ר" (Adventure), ומוסיף לה מתלים חדשים - קפיצים ובולמים שונים שתוכננו לתיקול אתגרי שטח ולנוחות משופרת בשבילים. צמיגי שטח מדגם פאלקן וויילדפיק (Falken Wildpeak) שמתאימים גם לנהיגת בוץ ושלג מאתגרת משלימים את החבילה, יחד עם מרווח גחון של 218 ס"מ.

טויוטה ראב4 החדש גם בגרסת שטח קשוחה


הגרסה החדשה מצוידת במנוע 2.5 ליטר (ארבעה צילינדרים) עם 203 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה לא קבועה. במצב הנעה כפולה, מערכת זו יכולה לחלק את הכוח לא רק בין הסרנים, אלא גם בין הגלגלים האחוריים לטובת אחיזה מיטבית בתנאים קשים. מערכת בקרת היציבות כוללת גם מצבי נהיגת שטח, עם שינוי בכיול לבחירת הנהג בהתאם לאופי הדרך.

טויוטה ראב4 החדש גם בגרסת שטח קשוחה


מערכות העזר האלקטרוניות לנהיגת שטח כוללות גם מערכת עזר לזינוק בעלייה, בקרת ירידה במורד שמונעת מהרכב להאיץ במהירות גבוהה מהרצוי וסיוע בגרירה. זה האחרון מסייע גם בייצוב הנגרר בכביש סלול.

טויוטה ראב4 החדש גם בגרסת שטח קשוחה


מכיוון שרושם חיצוני בכל זאת חשוב לרוב הקונים, ה-TRD מוסיפה גם עיצוב מעט מוחצן יותר מבחוץ, כולל בתי גלגלים עם קישוטי פלסטיק מוגדלים ועדכונים קלילים נוספים - בהם גם חישוקי ה-"18 הייחודיים בשחור מט. ניתן יהיה גם להזמין אותה בשילוב צבעים בלעדי - אפור כהה עם גג בצבע "קרח" - לצד שני גווני מרכב נוספים (לבן ואדום).

טויוטה ראב4 החדש גם בגרסת שטח קשוחה


בתא הנוסעים תמצאו שינויים קלים נוספים ברוח דומה - תפרים אדומים, תגי "TRD" רקומים במשענות הראש ומושבי דמוי-עור שטויוטה מבטיחה שהם קלים ועמידים מהדבר האמיתי. יש גם שטיחים לרגליים ולמטען שדוחים לכלוך - בכל זאת בכל טיול שטח טוב מומלץ גם לצאת מהרכב ולטבול את הנעליים בבוץ.

טויוטה ראב4 החדש גם בגרסת שטח קשוחה


ומה עם שיווק בישראל? מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי אין כוונה לשווק את הראב4 TRD בישראל. רכב הפנאי, שהושק בישראל לאחרונה, מוצע אצלנו במפרט האירופי - שבינתיים לא מציע גרסת שטח מקבילה. מחירו החל מ-170 אלף שקל (190 אלף עם הנעה כפולה).