יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו הודיעה על כוונתה לפתוח מרכז מחקר ופיתוח בישראל, כך נמסר בהודעה רשמית שפרסמה היצרנית. המשרד החדש, מעין מרכז מו"פ זעיר, ייפתח בתל-אביב לקראת אמצע שנת 2019.

מטרת המשרד החדש תהיה לאתר רעיונות וטכנולוגיות חדשים, זאת על-ידי בחינת חברות הזנק (סטארטאפ) שונות. במילים אחרות, ב.מ.וו מעוניינת להיות קרובה ברמה היומיומית לנעשה בשוק ההיי טק הישראלי. תל-אביב היא העיר החמישית בלבד בעולם בה ב.מ.וו פותחת משרד שכזה, אחרי ארה"ב, סין, יפן ודרום-קוריאה.

"תל-אביב היא אחת מסצינות ההזנק הצומחות בעולם - במיוחד בתחומים עתידיים החשובים עבורנו כמו נהיגה אוטונומית או קישוריות", כך על-פי קלאוס פרוהליך, חבר מנהלים בב.מ.וו לפיתוח. "על-ידי קביעת נוכחות בתל-אביב, נבטיח גישה מהירה אפילו יותר למגמות וטכנולוגיות, דרך סטארטאפים או אוניברסיטאות".

ב.מ.וו פותחת משרד מו


שר הכלכלה, אלי כהן, הוסיף כי "מגזר התחבורה החכמה הוא אחד מהצומחים בעולם. פתיחת משרד טכנולוגי של ב.מ.וו בישראל היא הבעת אמון בחדשנות של חברות ישראליות".

ב.מ.וו מפעילה כיום מרכז מחקר ופיתוח ראשי במינכן, שאחראי לתיאום גם בין 20 מרכזי מו"פ בשמונה מדינות נוספות. גם המידע שמתקבל ממשרדי הטכנולוגיה הזעירים, כולל זה שייפתח בקרוב בתל-אביב, מועבר למינכן.