קופרה, יצרנית המכוניות הספורטיביות שהופרדה מסיאט לפני שנה, חשפה את הרכב הראשון שפותח במיוחד עבורה. בניגוד לרכבה הקודם, קופרה אטקה - גרסה ספורטיבית של סיאט אטקה, הרכב החדש יוצג לראשונה כקופרה, ורק לאחר מכן יקבל כנראה גרסאות של סיאט.

לרכב ניתן השם הזמני (יש לקוות) פורמנטור (Formentor, "למדריך"), והוא מוגדר כרכב תצוגה. אלא שכבר מהתמונות הראשונות ניתן לזהות שמדובר ברכב קרוב לייצור, בלי קישוטים מיותרים של תצוגה או הגזמות בתא הנוסעים. ואכן, הפורמנטור צפוי להגיע לייצור סדרתי כבר במחצית הראשונה של 2020.

בגרסת התצוגה, הוא צויד במנוע טורבו-בנזין ומנוע חשמלי, שיוצרים יחד הנעת כלאיים עם 245 כ"ס ומגיעים לגלגלים בסיוע תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית. לא פורסמו נתונים טכניים מעבר לכך, אך סיאט מציינת כי תודות לאפשרות טעינה משקע חיצוני, הפורמנטור מסוגל לנסוע 50 ק"מ בכוח החשמל בין טעינות.

קופרה חשפה רכב עצמאי ראשון


עוד נמסר כי לרכב מתלים מתכווננים, מסך מידע דיגיטלי לנהג במקום מחוונים פיזיים, מערכת מולטימדיה עם מסך "10 ומושבי ספורט מצופי עור עם גב מסיבי פחמן.

קופרה חשפה רכב עצמאי ראשון


קופרה עשויה לחשוף פרטים טכניים נוספים בתערוכת ז'נבה (17-7 במרץ), שם יוצג הפורמנטור בהופעת בכורה. גרסת ייצור של הרכב עשויה להופיע בתערוכת פרנקפורט (24-14 בספטמבר), לקראת תחילת ייצור בשנה הבאה.