כמדי שנה, תערוכת המכוניות השנתית של ז'נבה, שוויץ, צפויה להיות אחת הבמות המרכזיות לחשיפת עשרות מכוניות חדשות. התערוכה, שנחשבת לניטרלית משום שבניגוד לפריז או פרנקפורט היא לא תערוכת בית של אף יצרנית גדולה, נהנית כל שנה מהופעות בכורה עולמיות רבות של מרבית המותגים.

כפי שכבר התרגלנו בשנים האחרונות, חלק מיצרניות הרכב בכל זאת יוותרו על התערוכה משיקולי עלות, כאשר השנה הבולטות שבהן הן וולוו ופורד, שממילא לא צפויות להשקות משמעותיות בחודשים הקרובים (למעט מתיחת הפנים הקלה של וולוו XC90).

התערוכה תתקיים במרכז הכנסים שליד שדה התעופה של ז'נבה (מרחק הליכה או נסיעה קצרצרה), וכוללת שני אולמות תצוגה מרכזיים (ומספר משניים). מכיוון שהיא יחסית קטנה מבחינת שטח תצוגה אין בה תצוגות ענק באופן יחסי, ולרוב החלוקה בין היצרנית שווה ומאפשרת התרשמות מהירה ונקייה מהמכוניות. בהתאם, זו גם נחשבת לאחת התערוכות הנוחות להליכה - אבל בכל זאת מומלץ להגיע עם נעליים נוחות ולהקצות לפחות יום בילוי שלם, אם לא שניים.



התערוכה תתקיים השנה ב-17-7 במרץ. היא פתוחה מהשעה 10 בבוקר עד 8 בערב בימי שני עד שישי ובין 9 בבוקר ל-7 בערב בשבת וראשון. מחיר הכניסה: 16 פרנק (58 שקל) ליום למבוגר מגיל 16, תשעה פרנק (32 שקל) לאזרח ותיק או ילד מעל גיל 6 (מתחת לגיל זה נכנסים חינם). התערוכה גם מוצעת בכרטיס מוזל (50% הנחה) לנכנסים אחרי השעה 16:00.

ואלו החדשות העיקריות שיוצגו בתערוכה:

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


אודי
יצרנית מכוניות היוקרה תציג בתערוכה את ה-Q4 אי-טרון (e-tron), רכב פנאי קומפקטי חשמלי. הרכב, שיוצע כנראה גם בדגמי בנזין ודיזל תחת השם Q4, ימוצב בין ה-Q3 הקומפקטי ל-Q5 הבינוני. הוא יהיה הרכב החשמלי הקטן והזול במבחר של אודי, כאשר יגיע לייצור לקראת 2021.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


ב.מ.וו
תחשוף בתערוכה את גרסת הטורינג (Touring) של ב.מ.וו סדרה 3 החדשה, ובמילים אחרות - מרכב סטיישן. צפו לעיצוב דומה מאוד לדגם הסדאן ואותם מנועים - אך בניגוד לגרסת ארבע הדלתות, הסטיישן השימושית יותר לא צפויה להגיע לישראל.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


בנטלי
מותג בנטלי יציג בתערוכה שני דגמים - גרסת "ספיד" (Speed, מהירות) של הבנטייגה המשווק גם בישראל, עם 635 כ"ס וטענה לרכב הפנאי המהיר ביותר בייצור סדרתי (305 קמ"ש). בנוסף, מותג רכבי הפאר גם יציג מהדורה מיוחדת של אחד מדגמיו, לציון 100 שנות ייצור. פרטים לגבי רכב זה עדיין לא פורסמו.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


הונדה
הרכב החשמלי הראשון בתולדות הונדה לאירופה, שמכונה בינתיים "אורבן EV" (רכב חשמלי עירוני), יגיע לתערוכה בגרסת טרום ייצור. לאחר רכב התצוגה של 2017, הגרסה החדשה תהיה קרובה מאוד למפרט שיגיע לייצור סדרתי בשנת 2020. המפרט הטכני לא פורסם אך צפו לטווח נסיעה של יותר מ-200 ק"מ, מרכב חמש דלתות וחמישה מושבים. שיווק בישראל? בינתיים אין תוכנית כזו.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


יונדאי
תרחיב את היצע דגמי ה-N-ליין לתחום רכבי הפנאי, עם הצגת יונדאי טוסון N-ליין. קו זה מיועד למכוניות בעלות עיצוב ספורטיבי, אך ללא תוספת ביצועים. גרסת N מלאה של הטוסון, לפי שעה, לא מתוכננת.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


לגונדה
חטיבת העוד-יותר-יוקרה של אסטון מרטין, תציג בתערוכת ז'נבה עוד רכב פנאי לתצוגה. פרטים לגבי רכב זה (בתמונה משמאל) עדיין לא ידועים, וגם מועד הייצור עדיין חסוי. לצידו, אסטון מרטין תציג מכונית על חדשה (שם קוד "003", בתמונה מימין) מסדרת ואלקירי. רכב זה יושק ב-2021.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


מאזדה
לצד מאזדה 3 החדשה שתוצג בתערוכה בהופעת בכורה אירופית (ועם מפרט קרוב לזה שיוצע בישראל), מאזדה תחשוף גם רכב פנאי חדש, שמלבד תמונה חשוכה שלו בינתיים אין פרטים אודותיו.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


מיני
גרסת הוורקס GP הקיצונית (Works GP) של מיני האצ'בק תחזור - עם 300 כ"ס ועיצוב אגרסיבי במיוחד.



מיצובישי
למרות שהוא חוגג כבר קרוב לעשור בייצור, רכב הפנאי הקומפקטי של מיצובישי, ה-ASX, יעבור בתערוכה רק מתיחת פנים - שעיקרה קוסמטית. לרכב המחודש חרטום אגרסיבי יותר בהשראת דגמי המותג המודרניים, בעוד המנוע נותר ללא שינוי - יחידת 2.0 ליטר אטמוספרית עם תיבה רציפה. מיצובישי גם תחשוף בתערוכה רכב פנאי לתצוגה בשם אנגלברג טורר (Engelberg Tourer), שעשוי לרמוז על יורש לאאוטלנדר הוותיק.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


מרצדס
היצרנית הגרמנית תגיע לתערוכה עם חידושים רבים, כולל גרסה נוספת ל-CLA החדשה (שוטינג ברייק, או סטיישן-קופה). בנוסף, התערוכה תהווה במה לפרידה מה-SLC עם מהדורה אחרונה, למהדורה מיוחדת נוספת של ה-SL (שבניגוד ל-SLC תוצג לה מחליפה בעתיד) ומתיחות פנים ל-GLC ו-V-קלאס.



ניסאן
תציג בתערוכה את מתיחת הפנים הקלה שעברה המיקרה, ושהביאה איתה סוף-סוף תיבה אוטומטית גם לאירופה. בהתאם, המיקרה המחודשת צפויה להגיע גם לישראל בהמשך השנה, ולהחליף אצלנו את הדור הקודם שמסרב למות.



סאנגיונג
גולת הכותרת של ז'נבה עבור המותג הקוריאני, יהיה סאנגיונג קורנדו החדש. הרכב, שכשל מסחרית בישראל, יוצג בדור חדש לחלוטין שמבטיח לראשונה גם גרסה חשמלית ארוכת טווח - לצד מנועי בנזין ודיזל שגרתיים. לפי שעה לא ידוע האם הקורנדו ישוב ישראל.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


סובארו
לצד רכב תצוגה חדש - ויזיב אדרנלין (Viziv Adrenaline), שיהיה כנראה פנאי-קופה ראשון של סובארו - היצרנית הקטנה תחשוף בתערוכה גם גרסאות כלאיים עם או בלי טעינה ממקור חיצוני של דגמיה. אם לשפוט מארה"ב, אחת מהן לפחות תהיה ה-XV פלאג-אין הייבריד, שמציעה טווח נסיעה חשמלי צנוע של 27 ק"מ.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


סיאט
צפויה לחשוף בתערוכה מכונית תצוגה שתמחיש כיצד תיראה סיאט לאון הבאה, ככל הנראה במראה קרוב יחסית לדגם הסדרתי. בנוסף, סיאט עשויה לחשוף בתערוכה רכב חשמלי לתצוגה, שיהפוך לאח של פולקסווגן I.D (משפחתית קומפקטית חשמלית שתושק ב-2020).



סיטרואן
היצרנית הצרפתית חוגגת השנה 100 שנה, ותציין זאת בתערוכה עם שתי מכוניות תצוגה. אחת מהן כבר נחשפה (אמי וואן, Ami One), עירונית זעירה וחשמלית שמיועדת גם כרכב שיתופי. היא עשויה למצוא דרכה לייצור כמחליפה לא ישירה ל-C1 הוותיקה, שייצורה ככל הנראה יופסק מ-2021. דגם תצוגה שני עשוי להיות גרסת קרוואן מהודרת של הספייסטורר.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


סקודה
רכב תצוגה נוצץ לצד רכב פנאי קטן לייצור סדרתי - אלו החדשות של סקודה לז'נבה. מצד אחד הוויז'ן iV (חזון, Vision), רכב פנאי-קופה חשמלי שמבוססת על פלטפורמת החשמליות של פולקסווגן, MEB. מנגד, גרסת סקודה לסיאט ארונה, רכב פנאי קטן שיכונה קאמיק ויגיע גם לישראל בשנה הבאה.



פולקסווגן
מתיחת הפנים של פולקסווגן פאסאט תהיה החדשה החשובה ביותר של היצרנית בתערוכה, לפחות ככל שידוע לפי שעה. הפאסאט המחודשת, שתגיע לישראל ב-2020, תציע טכנולוגיות מתקדמות ועדכון קל לעיצוב. לצידה תוצג גרסת תצוגה קרובה לייצור של הטי-רוק (T-Roc) הספורטיבי, ה-"R". דגם זה לא צפוי להגיע לישראל. בנוסף, פולקסווגן תציג רכב באגי חשמלי לתצוגה, לקידום מותג החשמליות I.D.



פיג'ו
המשפחתית הגדולה של המותג, פיג'ו 508, תגיע לתערוכה בגרסת כלאיים נטענת משקע ספורטיבית. המכונית, שפותחה על-ידי פיג'ו ספורט, מציעה האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות וטווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ בין טעינות. לפי שעה לא ידוע מתי תיוצר או האם תשווק בישראל. לצידה תוצג גם פיג'ו 208 החדשה, כולל בגרסה חשמלית.



קופרה
שנה בדיוק אחרי שיצא לדרך, מותג הספורטיביות שהופרד מסיאט יציג בתערוכה את רכבו הראשון. רכב התצוגה, שכנראה קרוב מאוד לייצור, נקרא פורמנטור (Formentor, למדריך) ומציע מרכב פנאי-קופה עם חמש דלתות וחמישה מושבים. גרסת התצוגה כוללת הנעת כלאיים נטענת משקע, 245 כ"ס וטווח של 50 ק"מ בין טעינות. ייצור סדרתי - כנראה משנה הבאה.

תערוכת ז'נבה 2019 - כל החידושים


קיה
תציג בתערוכה מכונית תצוגה חשמלית, ככל הנראה במרכב סדאן ולפחות לפי שעה בלי תוכניות לייצור.



רנו
דור חמישי וחדש לחלוטין של רנו קליאו, יוצג בהופעת בכורה בתערוכה יחד עם מפרט טכני מלא - לאחר שתמונות חוץ ופנים פורסמו לפני מספר שבועות. הקליאו החדשה מאמצת את החרטום של המגאן ואת האחוריים של הדור היוצא (למרות שרנו טוענת שהמרכב והפלטפורמה חדשים לחלוטין), כמו גם מסך מולטימדיה ענקי וניצב בחלק מהגרסאות. גם גרסת עיצוב ספורטיבית בשם R.S-ליין מצטרפת למבחר. שיווק הקליאו יחל בישראל כבר בקיץ הקרוב.