"כ-5.4 מיליון כלי פנאי נמכרו באירופה ב-2018 – ומדובר בעלייה של 19% ביחס ל-2017;  אחת מכל שלוש מכוניות שנמכרו באירופה בשנה שעברה הייתה רכב פנאי. התחלנו את המתקפה שלנו עם קודיאק, ומכרנו יותר מ-250,000 כלים בשנתיים, והמשכנו עם קארוק ממנו נמכרו יותר מ-150,000 יחידות בשנה מלאה ראשונה.
 
"סקודה קאמיק הושק בסין, והוא מצליח מאוד שם. באירופה, מכירות רכבי הפנאי הקטנים נמצאות בתנופה, ועלו ב-29% בשנה. שני מיליון כלים כאלה נמכרו אשתקד, אנחנו רוצים להצטרף לחגיגה הזו, וקאמיק משלים את מתקפת הפנאי שלנו".
 
כך פתח ברנרד מאייר, יושב ראש סקודה, את מפגש העיתונאים המצומצם שנערך במלאדה בולסלאב, העיר הצ'כית שבה נמצא מטה סקודה ואחד המפעלים החשובים שלה. רק קומץ עיתונאים הוזמנו לחשיפה המוקדמת לקאמיק החדש והמאוד חשוב למותג הצ'כי, וגם אנחנו היינו שם כדי לפגוש ברכב המסקרן מקרוב.

סקודה קאמיק החדש 2019 נחשף לראשונה

 
שייך, שונה
כריסטיאן סטרוב, חבר הנהלה האחראי לפיתוח טכני בסקודה, מוסיף: "המטרה הייתה ליצור רכב פנאי שברור שהוא שייך לסקודה, ועם זאת שונה מקארוק ומקודיאק. רצינו להביא את הפתרון המושלם של סקודה לתחום של 'רכב פנאי עירוני'.
 
"קאמיק הוא חבר חדש במשפחה, והיה צריך לחשב בזהירות איך לעצב אותו כדי שייראה סקודה, אך גם ישדר איזה סוג דגם הוא. רצינו תרגום חדש לעיצוב 'ארבע העיניים', אז שינינו את הנוסחה בהשוואה לקארוק ולקודיאק, והענקנו לו תאורת לד דקה מעל הפנסים, מה שיוצר תחושה צעירה".
 
האם יש קשר בין הקאמיק שהוצג בסין לבין זה שאנחנו רואים כאן?
"החלטנו להציג את המכונית בסין שנה וחצי לפני אירופה" אומר מאייר, "המכונית הסינית פותחה תוך שנתיים וחצי והיא שונה לגמרי. האירופאית בנויה על פלטפורמת MQB בעוד שהסינית מבוססת על 'מיקס' הכולל מרכיבים ישנים יותר".
 
סקודה קאמיק החדש 2019 נחשף לראשונה


מדוע בחרתם באותו שם?
"השם מתחיל ב-K ומסתיים ב-Q כמו כל קו דגמי הפנאי שלנו, ויש לו משמעות בשפה האינואיטית ("מקום שנעים ובטוח להימצא בו"; גם השמות של שני דגמי הפנאי האחרים של סקודה מבוססים על שפה זו; א.ש), כך שהוא התאים לקו שלנו. ההשקה המוצלחת בסין שכנעה אותנו שזה שם טוב גם לאירופה"
 
המפגש
במרכז החדר, לצד מאייר, ניצב קאמיק בצבע אדום – וברור שלא מדובר בהעתק של סיאט ארונה. לקאמיק בסיס גלגלים ארוך, 265 ס"מ, כמו זה של סקאלה החדשה (הארוכה יותר; 435 מול 424 ס"מ), והוא בפירוש נראה גדול ביחס לקטגוריה (B-SUV), הן באורך והן בגובה.
 
לפחות במפגש הסטטי האורך הנדיב יחסית מבליט את העובדה שקאמיק נראה מעט נמוך מהמקובל (153 ס"מ גובה). באופן מעט משעשע, בסיס הגלגלים ארוך בס"מ מזה של הקארוק, האח הגדול ממנו, שאורכו גדול ב-14 ס"מ.
 
סקודה קאמיק החדש 2019 נחשף לראשונה


לא רק בסיס הגלגלים; גם סביבת הנהג דומה לזו שבסקאלה עם אותו עיצוב מתקדם המיצג את הכיוון החדש בסקודה. ברמת הגימור המועשרת שהוצגה, מחוונים מוקרנים וצג מולטימדיה גדול "9.2 (החל מ-"6.5 לפי רמת הגימור) שמוצב בשקע נאה בחלקה העליון של סביבת הנהג, ובדיוק כמו בסקאלה פתחי האוורור בצדדים נושקים לדופן הדלת כדי ליצור רושם שהרכב רחב ממה שהוא בפועל.
 
תנוחת הנהיגה נראית טוב. המרחב מאחור מרשים, עם מרווח רגליים מכובד וגם לראש, למרות שלמכונית שהוצגה גג זכוכית, אך מנהרת ההינע גדולה מדי במרכז. גם פתחי אוורור מאחור. לתא המטען מבנה שימושי ורצפה כפולה.
 
באופן נדיר ביחס לדגמים בקטגוריה, בקאמיק, בין השאר, אפשרות לכיוון קשיחות בולמי הזעזועים, תפעול חשמלי לדלת האחורית, תאורת לד, וזו גם סקודה ראשונה עם איתות דינמי מלפנים. לכל הגרסאות תיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית, ובתוספות גם בקרת שיוט אקטיבית וניטור שטחים מתים.
 
סקודה קאמיק החדש 2019 נחשף לראשונה


קאמיק יוצע עם מנועי טורבו בנזין - 1.0 ליטר מוגדש 3 צילינדרים בגרסאות 95 ו-115 כ"ס; מנוע 1.5 ליטר 150 כ"ס – וגם דיזל: 1.6 ליטר עם 115 כ"ס; בעתיד תצטרף גם גרסת 1.0 ליטר מונעת גז דחוס (CNG) 90 כ"ס. למעט גרסת ה-95 כ"ס, לכל המנועים אפשרות לתיבה דו-מצמדית.
 
וכאשר בסקודה מבטיחים שהם יהיו מאוד תחרותיים עם קאמיק בפלח השוק של רכבי הפנאי הקטנים, נראה שאנו פוגשים בלהיט המכירות הבא שלהם.