חודשים ספורים אחרי שהגיעה לארץ המהדורה המעודכנת של מיצובישי אאוטלנדר, מתייצבת באולמות התצוגה של המותג היפני גרסת PHEV (היברידית/נטענת-רשת; ר"ת Plug-in Pybrid Electric Vehicle) המחודשת שעברה שדרוג משמעותי, עליה נהגנו בהשקה בחו"ל.
 
גרסה מחודשת
הגרסה ההיברידית הייחודית מצוידת בשני מנועים חשמליים; לאחורי 95 כ"ס (82 כ"ס עד כה) ולקדמי 82 כ"ס (ללא שינוי) – ושני אלה יוצרים הנעה כפולה ופועלים עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר (2.0 ליטר עד כה). מנוע זה מייצר 135 כ"ס, טוען את המצברים ומעביר את תפוקתו לפי צורך לגלגלים הקדמיים, ועושה זאת ללא תיבת הילוכים. ההספק המשולב המרבי הוא 224 כ"ס (203 כ"ס לפני חידוש הדגם), והאנרגיה של הסוללה גדלה ב-15%, ל-13.8 קילוואט/שעה.
 
הטווח החשמלי לפי התקן החדש (WLTP) הוא 45 ק"מ (54 ק"מ לפי תקן NEDC היוצא, וללא שינוי ביחס אליו), והביצועים נאים: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. לפי התקן החדש צריכת הדלק אאוטלנדר PHEV היא 50 ק"מ לליטר, והציון הירוק של הרכב הוא 1.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV המחודש בארץ – החל מ-190,000 שקלים

 
כזכור, אאוטלנדר יודע לנוע בכוח החשמל בלבד (עד 135 קמ"ש; 125 קמ"ש קודם), להיעזר במנוע הבנזין לטעינת המצברים, או, בעיקר במהירויות בין-עירוניות (אבל לא רק), להסתייע במנוע זה להנעה ולהאצה. לפי מיצובישי, גרסה זו שופרה גם בכל הקשור לעידון הנסיעה ונוחותה, וגם בניהול מערכת ההנעה הכפולה.
 
שלוש רמות גימור 
אאוטלנדר PHEV מוצע רק בגרסת חמישה מקומות ובשלוש רמות גימור. ל'סופרים' חישוקי "18, בקרת אקלים ומערך קונקטד של כלמוביל עם צג "8. במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה (ללא תיקון) בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אוטומטי.
 
רמת הגימור 'לקשרי' מוסיפה למפרט האבזור גג זכוכית, תאורת לד, חיישני חניה היקפיים, תפעול חשמלי לדלת האחורית, ריפוד ודיפון מעור ותפעול חשמלי למושב הנהג. במערכות הבטיחות נוספות ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור וגם מניעת האצה פתאומית.
 
מיצובישי אאוטלנדר PHEV המחודש בארץ – החל מ-190,000 שקלים


להיצע רמות הגימור נוספה גם 'S אדישן', וזו כוללת גם ריפוד עור איכותי יותר, מצלמות היקפיות ובולמי זעזועים של Bilstein. ל-'S אדישן' גם הופעה שונה, וחלקים חיצוניים רבים, כולל חישוקי "18, צבועים שחור.
 
חשמל, שיווק, מחירים
מיצובישי אאוטלנדר PHEV יסופק ללקוחות עם כבל שיאפשר טעינה ישירות מרשת החשמל הביתי (16 אמפר) ואינו דורש עמדה ייעודית. משך הזמן לטעינה מלאה קוצר ל-4 שעות (5.5 שעות לפני חידוש הגרסה).
 
דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, ציין כי "כלמוביל הייתה ראשונה בישראל להנגיש פתרון של כבל במוד 2 לטעינה קלה מרשת החשמל הביתית עבור רכבי פלאג אין, והשנה יתווספו גם עמדות טעינה מהירות ברחבי ישראל".



בנוסף לאחריות הרגילה (3 שנים), תזכה גרסת PHEV באחריות של 5 שנים/100,00 ק"מ למערכת החשמל ו-8 שנים/160,000 ק"מ לסוללות.
 
מיצובישי אאוטלנדר PHEV יוצע במחירים הבאים, לפי רמת הגימור: 'סופרים' – 190,000 שקלים; 'לקשרי' –  210,000 שקלים; 'S אדישן' – 2200,000 שקלים.

בשנה שעברו נמכרו כ-400 כלים שכאלה. השנה מצפים בכלמוביל למסור מספר כפול מזה - כ-800 כלים.