יגואר XE, שמתחרה בב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס, עברה מתיחת פנים. באירוע שנערך בבריטניה רגע לפני תערוכת ז'נבה, יגואר הציגה את ה-XE המחודשת, שמציגה עדכון לעיצוב ותוספת אבזור.

המכונית, שהוצגה לראשונה בספטמבר 2014, תנסה לכפר על גילה באמצעות עיצוב מעודכן שכולל יחידות תאורה קדמיות מסוג לד מלא, פגוש חדש, פתחי מפלט בשני צדי המרכב במקום מקובצים בצד אחד ויחידות תאורה אחוריות חדשות בעלות עיצוב צר יותר.

בתא הנוסעים אחד מפרטי העיצוב הייחודיים בקטגוריה, ובכלל, הולך לעולמו - בורר ההילוכים המתרומם חשמלית בצורת חוגה. במקומו יגואר בחרה בבורר רגיל - עדיין אלקטרוני אך עם תנועה קדימה-אחורה כמקובל ברוב המכוניות.



מנגד, יגואר מבטיחה שיפור מוחשי לאיכות ולאבזור, כולל מסכי מולטימדיה גדולים במרכז הקונסולה ולנהג במקום מחוונים ("12.3). יש גם מערכת הנעזרת בבינה מלאכותית כדי לזהות את הנהג ולהתאים מאפיינים שונים להעדפותיו - כיוון המושב, המראות, מערכת השמע ובקרת האקלים. חידוש טכנולוגי נוסף נמצא במראה המרכזית, שמקרינה תמונה המגיעה ממצלמה אחורית ומציגה לכן תמונה שלמה בלי הפרעות.

יגואר XE מתרעננת - המתחרה הבריטית של ב.מ.וו סדרה 3


ביחידות הכוח ומערכת ההנעה בכלל אין שינויים, כאשר גרסאות הבנזין כוללות מנועי 2.0 ליטר טורבו עם 250 או 300 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה. גרסת דיזל עם 180 כ"ס שהוצעה גם קודם בחו"ל, תוסיף להימכר אך שוב לא תגיע לישראל.

יגואר XE מתרעננת - המתחרה הבריטית של ב.מ.וו סדרה 3


שיווק ה-XE בבריטניה מתחיל כעת. בהתאם ניתן לצפות כי לישראל היא תגיע בחודשים הקרובים.