הדור החמישי של רנו קליאו, שנחשף בתערוכת ז'נבה הנערכת בימים אלה, יציע לראשונה יכולת נסיעה אוטונומית חלקית - כך נמסר מרנו בפתח התערוכה. היכולת, ברמה 2, כוללת שליטה בהיגוי, האצה ובלימה בתנאים מסוימים בכביש בינעירוני.

הדור החדש של הקליאו מאמץ עיצוב דומה מלפנים לרנו מגאן הנוכחית, בעוד שמהצד ומאחור רנו התאמצה לא לשנות את עיצוב הדור הקודם - למרות שהמכונית מבוססת כעת על פלטפורמה חדשה וכל חלקי המרכב חדשים. זאת, לדברי היצרנית, בשל ההצלחה הנאה שרשמה הקליאו 4 - שהייתה הנמכרת מסוגה באירופה גם בסוף חייה.

לדור החדש אורך של 405 ס"מ (406 בעבר), רוחב של 180 ס"מ (7+), גובה של 144 ס"מ (1-) ובסיס גלגלים של 258 ס"מ, אחד פחות מבדור היוצא. תא המטען מציע נפח של 391 ליטר, 91 יותר מבעבר, ובתא יוצעו תאי אחסון בנפח כולל של 26 ליטר.



מתחת למכסה המנוע יוצעו מנועים חדשים - כולל גרסת כלאיים ראשונה בתולדות הקליאו. לזו מנוע 1.6 ליטר בנזין ושני מנועים חשמליים, שנתמכים על-ידי מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת צנועה של 1.2 קילוואט-שעה. לגרסה זו תהיה יכולת נסיעה חשמלית טהורה, אם כי לא נמסר לאיזה טווח ומה תצרוכת הדלק הצפויה. גרסה זו תצטרף למבחר רק בשנה הבאה.

רנו קליאו החדשה: גם בכלאיים ועם יכולת נסיעה אוטונומית


קודם לכן, הקליאו תושק עם מנועי בנזין ודיזל שגרתיים, שכולם חדשים במבחר. בתחום הבנזין יחידת הכוח החשובה לישראל היא ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו, לה 100 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה (שילוב שהושק קודם לכן בניסאן מיקרה המחודשת ויגיע איתה בקרוב לישראל). מנוע זה יוצע גם בגרסת חמישה הילוכים ידנית.

רנו קליאו החדשה: גם בכלאיים ועם יכולת נסיעה אוטונומית


בנוסף תוצע גרסה אטמוספרית של מנוע זה עם 65 או 75 כ"ס ותיבה ידנית. בפסגת ההיצע יתייצב מנוע 1.3 ליטר מוגדש עם 130 כ"ס שמשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. זה יהיה המנוע היחיד בשלב ראשון שאיתו יוצעו יכולות הנסיעה האוטונומיות. רנו לא מספקת בשלב זה נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של אף אחת מהגרסאות.

רנו קליאו החדשה: גם בכלאיים ועם יכולת נסיעה אוטונומית

קווי העיצוב, מימין: אינישיאל פריז, רגיל ו-R.S-ליין

לצד מנועי הבנזין, יהיו גם מנועי דיזל עם תיבת הילוכים ידנית שספק אם יגיעו לישראל (1.5 ליטר עם 85 או 115 כ"ס). בסך הכל ביצרנית מבטיחים תשעה שילובי מנוע ותיבת הילוכים לבחירה.

יותר אפשרויות התאמה יינתנו גם בעיצוב, שם רנו תציע 11 גוונים למרכב ושלוש ערכות צבע לבחירה. כן יוצעו קווי עיצוב חדשים - R.S-ליין (במקום GT-ליין בעבר) עם עיצוב "ספורטיבי", אינישיאל פריז (Initiale Paris) עם עיצוב "מהודר". אבזור המותרות אף הוא שודרג, וכולל מערכת מולטימדיה עם מסך "7 או "9.3 ניצב, לוח מחוונים דיגיטלי ("7 או "10), מתגים מוארים על גלגל ההגה ומושבים גדולים ונוחים יותר לנהג ולנוסע.

רנו קליאו החדשה: גם בכלאיים ועם יכולת נסיעה אוטונומית


עוד בחידושים: הקליאו תוצע עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, זיהוי שלטים והתרעה על נסיעה מעל המהירות המותרת והתרעת רכב בשטח מת. כן יוצעו מערכת סיוע לחנייה בניצב ובמקביל וסיוע ביציאה ממקום החניה, חיבור קבוע לאינטרנט באמצעות סים ואיתו אפשרות לעדכון מרחוק והתקנת יישומונים, קישור למערכות ההפעלה של אפל וגוגל ויחידות תאורה קדמיות מסוג לד מלא בכל הגרסאות.

הקליאו החדשה צפויה להגיע לישראל בקיץ הקרוב. פרטים נוספים על המפרט המיועד לישראל, כמו גם מחירים, צפויים להתפרסם בסמוך לתחילת השיווק.