ניסאן הציגה בתערוכת ז'נבה את ה-IMQ, רכב תצוגה מסדרת "IM" שכוללת את ה-IMx מטוקיו 2017 ו-IMs מדטרויט בתחילת 2019. ובעוד שני אלו הציעו מעין שילוב בין סדאן לקרוסאובר ונראו מעט מופרזים לייצור, ה-IMQ מציע הצצה ברורה יותר לדגם סדרתי - מחליף אפשרי של ניסאן קשקאי

כן, מדובר ברכב פנאי קומפקטי, מהקטגוריות הצומחות ביותר בתעשייה כיום לצד רכבי פנאי קטנים, וכזה שיתחרה במאזדה CX-5 וקיה ספורטאז'. עיצוב תא הנוסעים של רכב התצוגה אמנם עתידני וספק אם ייוצר כך, אך מהעיצוב החיצוני אפשר ללמוד לא מעט על הכיוון אליו תלך ניסאן ברכבי הפנאי הבאים.

ל-IMQ אורך של 456 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ וגובה של 156 ס"מ. הוא מצויד בהנעת כלאיים מתקדמת, בה צמד מנועים חשמליים (אחד לכל סרן) הם המניעים העיקריים, ומנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 מתפקד בעיקר כמאריך טווח על-ידי טעינת המצברים במידת הצורך. את המצברים ניתן להטעין כמובן גם בטעינה משקע.

ניסאן: כך ייראה הקשקאי הבא?


ניסאן לא מציינת מה טווח הנסיעה של רכב התצוגה, אך כן שהוא מציע הספק מערכת כולל של 340 כ"ס ומומנט מרבי מרשים לא פחות של 71.3 קג"מ. מפרט טכני מלא לא פורסם, ובכלל זה נתוני ביצועים, תצרוכת דלק וזמני טעינה.



ה-IMQ משמש גם כבמה להצגת טכנולוגיות עתידיות בתערוכה, ובהתאם הוא מצויד במערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת מזו החלקית שניסאן מציעה כיום (תחת השם "פרו-פיילוט"). הוא גם עושה שימוש בטכנולוגיית ה"נעלם לנראה" שניסאן השיקה ב-CES מוקדם יותר השנה, ושכוללת הצגת מידע שהנהג לא יכול לראות באופן טבעי - למשל מכשול אחרי עיקול - באמצעות תצוגת מציאות רבודה.

ניסאן: כך ייראה הקשקאי הבא?


לפי שעה לא ידוע האם או מתי ה-IMQ יגיע לייצור, ואם כן באילו שינויים. ניסאן קשקאי, שמשווק גם בישראל, הוצג בדור הנוכחי ב-2011 ועבר רענון עיצובי אחרון ב-2017. בהתאם, נראה כי הסיכויים שיוחלף בסביבות שנה הבאה אינם מבוטלים.