פינינפארינה (Pininfarina), סדנת עיצוב הרכב מהוותיקות בעולם, יוצאת לדרך חדשה. הסדנה האיטלקית השיקה בתערוכת ז'נבה את המכונית הראשונה שלה בייצור עצמי, שתעביר אותה מספקית משנה של יצרניות רכב אחרות, לשורה אחת איתן כיצרנית רכב לכל דבר.

למכונית הראשונה ניתן השם הסימבולי "בטיסטה" (Battista), על-שם מייסד פינינפארינה ומנהלה הראשון. הסדנה, שבשנה הבאה תחגוג 90 שנה, נוהלה בהמשך על-ידי בנו סרג'יו ומנוהלת כיום על-ידי נכדו, פאולו פינינפארינה. עם השנים נחשבה לאחת מסדנאות העיצוב הפוריות והמוצלחות בתעשייה, והייתה אחראית לרוב המוחלט של עיצובי מכוניות הכביש של פרארי.

הבטיסטה כיאה לתקופה היא מכונית חשמלית, ומבטיחה להיות המכונית הסדרתית החזקה ביותר בתולדות איטליה. מנועי החשמליים מפיקים 1,900 כ"ס ו-234 קג"מ, זאת בסיוע מערך מצברים שמספקת יצרנית החשמליות רימאק (Rimac). הבטיסטה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משתי שניות, ל-300 קמ"ש בפחות מ-12 ולמהירות מרבית של יותר מ-350 קמ"ש - כך פינינפארינה. טווח הנסיעה שלה יעמוד על יותר מ-450 ק"מ בין טעינות.

פינינפארינה - מעכשיו יצרנית רכב


למכונית החדשה מרכב קופה דו-מושבי העשוי מסיבי פחמן, למעט חיזוקי הגנה מאלומיניום. פינינפארינה לא מפרסמת בשלב זה מפרט טכני מלא של המכונית, ששיווקה יחל בשנה הבאה - כיריית הפתיחה לקראת השקת קו דגמים שלם, כולו חשמלי. רק 150 יחידות מהבטיסטה ייוצרו, ולפי שעה אין תוכניות לשווקה בישראל.